Mina produkter

Logga in för att följa produkter och för att få genvägar i denna meny
Visma Severa (- okt 2017)
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej. Nya Severa är en klar förbättring, bra jobbat! Men offertverktyget är än så länge inte bättre i det nya och jag undrar om och när det kommer en bättre version. Det som jag anser är det största problemet i dagsläget är fältet för text. Den saknar någon form av editor vilket gör att offerten blir väldigt rörig. Sen när man gör en PDF visar den bara text på sidan 1 och kostnad på sidan 2. Text som inte fick plats får inte vara med och det blir ju lite dumt.Finns det några planer kring offerter?
Fråga Får felmeddelande "please use 3 digit prefix with all activity types" när jag ska ladda ner TLU-filen (löneexport) under dataöverföring. Svar Visma Lön varnar att vissa aktivitetstyper inte har en kod framför sig. Alla aktivitetstyper behöver en tresiffrig kod innan namnet, exempelvis "040 Semester". Detta gäller även privata- och uppgiftsaktiviteter, vår rekommendation är att använda sig av samma kod framför alla aktiviteter som inte ska påverka lönen, exempelvis "999 Uppgift" och "999 E-post" etc. I Visma Lön ska sedan tidkoderna matcha snabbvalen för aktivitetstyperna, till exempel bör då tidkoden "999" matchas mot tidkoden "Tidkod används ej".
I denna video visar vi hur du kan tidrapportera i Severas mobilapp.
Nya användare inom ramen för det antal licenser ni har Har någon slutat så kan ni först inaktivera ett användarkonto, det gör ni under Verktyg > Användarhantering och sen går ni in på den användaren och inaktiverar personen högst upp till höger i användarkortet. Sen kan ni skapa en ny användare under Ny > Användare. Köpa fler användarlicenser För att kunna lägga upp ytterligare användare när era tillgängliga licenser är slut kan ni köpa till fler användarlicenser. Det gör ni under knappen Uppgraderingar, som finns i högermenyn. Tryck sen på Egenskaper, skriv in det totala antalet platser ni behöver och gå sen längst ner på sidan och tryck vidare. På nästa sida behöver ni också bekräfta ert förändrade avtal. Fullständiga instruktioner för att ändra i avtalet. Mer information om att skapa ny användare finns på vårt support community.
Till Severa finns en mobilapp för nedladdning både via Google Play och Apple Store. Mobilappen heter Visma Severa och du loggar in i den med samma inloggningsuppgifter som du använder i webbapplikationen. I mobilappen kan du på ett enkelt sätt rapportera din tid. Se denna video om hur man gör.
Elefanten i rummet