Mina produkter
Hjälp

Hur byter jag e-post i Visma.net?

08-06-2021 12:44
  • 0 Svar
  • 1 gilla
  • 1237 Visningar

För att kunna komma åt de tjänster som tillhör Visma.net ERP loggar du in med ditt konto som finns registrerat i Visma Connect.

 

Visma Connect är den tjänst som alla våra produkter använder för att autentisera användare. I denna artikeln visar vi hur du ändrar den e-postadress du använder för att logga in.

 

För att komma åt dina användarinställningar går du till Mina uppgifter efter att du har loggat in med ditt Connect konto.

 

1.png

 

Du kan också direkt gå till denna länken för att komma åt dina användarinställningar.

När du har öppnat dina användarinställningar klickar du på Pen ikonen uppe till höger för att kunna redigera din e-post.

 

2.png

 

Klicka sedan på Ändra e-postadress.

 

3.png

 

Här skriver du in ditt lösenord och den e-postadress som du önskar att byta till.

 

Om du får ett fel och inte har möjlighet att ändra din e-postadress tar du kontakt med den person som är administratör på ert företag som kan hjälpa dig.

 

När du har skrivit in den e-postadress du ska byta till kommer två mail att skickas ut. Ett mail kommer att gå till din gamla e-postadress som bekräftar att du försöker ändra din e-post, och ett andra mail kommer att gå till den nya e-postadressen.

 

I det mail som går till din nya e-postadress finns en länk du måste klicka på. Denna länken är endast giltig i 15 minuter.

 

4.png

 

När du klickar på länken ska du få upp ett nytt fönster där du måste skriva in ditt lösenord. Du får då en bekräftelse på att ändringen är gjord.

 

5.png

 

Om du inte får denna rutan utan kommer till inloggningsfönstret, klicka på länken en gång till.

Nu är ändringen verifierad och du kan logga in med din nya e-postadress.

 

6.png

 

Om du har problem med att utföra denna processen ber vi dig att i första hand vända dig till er partner för hjälp.

Medverkande

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här