Mine områder
Hjelp

Lønnsoppgave / sammenstilling av inntekt til ansatte

08-01-2016 17:02 (Sist oppdatert 02-01-2024)
  • 0 Svar
  • 4 liker
  • 32250 Visninger

Lønnsoppgave eller sammenstillingsoppgave skal sendes til ansatte innen 1.februar 2024.

 

Under "Utskrifter / Årsrapporter" ligger rapporten "A-melding, lønnsoppgave / sammenstilling av opplysninger". Denne rapporten skal sendes til de ansatte enten via e-post eller post innen den 1.februar.

I utskriftsparameteret legger du inn lønnsår 2023.

Hvis du skal sende rapporten på e-post må du endre "Utsendelsesmetode" til "Send via e-post, skriv ut dem uten e-post". Når du forhåndsviser eller velger utskrift så vil rapporten bli sendt til ansatte med e-post og de som ikke har e-post vil bli skrevet ut.

 

Hvis du benytter tjenesten "Visma.net Payslip" velger du "Klar gjør for publisering...".

Lønnsoppgave1.JPG

 

Merk!  Det er også mulig å sende elektronisk til  ansatte som har sluttet. Da må huken for "Elektronisk til sluttet ansatt" stå på.

 

Sende lønnsoppgaven via post

Hvis du skal sende lønnsoppgaven via post, er rapporten "A-melding, lønnsoppgave / sammenstilling av opplysninger, pressfals" tilpasset vinduskonvolutt. 

 

Eksempel på en lønnsoppgave

Lønnsoppgave2.JPG

Spørsmål til support

  • Jeg får "endringsoppgave" på rapporten?
    • Det skyldes at du har fjernet huken for "Hele året" i utskriftsparameteret. Sett på denne igjen.
  • Beløpet i "Feriepenger" stemmer ikke med beløpet i "Feriepengegrunnlag"?
    • Beløpet i "Feriepenger" er feriepengene som ble utbetalt i 2023, mens beløpet i "Feriepengegrunnlag" er feriepengegrunnlaget som er opptjent i 2023, og da danner grunnlaget for utbetaling av feriepenger i 2024.

Relaterte brukertips

Sende lønnsslipper til Payslip

Fagkonferansen
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"