Mine områder
Hjelp

Endre i standard ferieavtale

04-10-2018 14:53 (Sist oppdatert 14-05-2020)
  • 1 Svar
  • 0 liker
  • 1946 Visninger

Under Calendar - Innstillinger - Selskapsinnstillinger ligger ferieavtalen som er standard for ditt selskap. Denne ble satt når du startet med Payroll-pakken. Dersom denne er feil må du klikke Endre nederst til høyre og velge den avtalen som skal være standard i ditt selskap. Dersom ferieavtalen ikke er tilgjengelig her, må du legge til en ny ferieavtale.

Dersom du ønsker å endre i en standard ferieavtale markerer du avtalen og klikker på Endre.

31.png

Endre-knapp.jpg

Du vil få spørsmål om det skal endre i ny versjon eller nåværende versjon.

3.PNG

Hvis du ikke har tatt i bruk systemet før man skal endre på en ferieavtale så kan du velge "I nåværende versjon". Hvis systemet er tatt i bruk bør du velge "I ny versjon fra" og legge inn datoen endringene gjelder fra.
MERK: Dersom ferieavtalen skal endres etter systemet er tatt i bruk, kan det være lurt å opprette en helt ny ferieavtale, klikk her for beskrivelse av hvordan du oppretter en ny avtale; samt en beskrivelse av feltene i Ferieavtalen.

Relaterte brukertips

Opprette en ny ferieavtale.

Automatiske rutinen for feriepenger og trekk i lønn for ferie.  

Kommentarer
MonaA
CONTRIBUTOR **
av MonaA

Jeg har en ansatt som fyller 60 år til neste år. Det erdermed blitt avsatt 2,3% ekstra feriepenger i år, men jeg så at han har en ferieavtale som begrenser dette til 6G. Dette skal han ikke ha. Hvordan skal jeg få korrigert dette? Jeg har endret avtale gjeldene fra 1.12023, men feriepengelisten viser fremdeles feil. Vil det bli korrigert/beregnet mer ved neste lønnskjøring slik at feriepengelisten blir korrekt?

Bidragsytere