for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
For at ansatte skal få tilgang til Visma.net tjenestene må det lages en bruker for hver ansatt. Når dette er gjort, vil den ansatte få tilgang til Calendar, Expense og Payslip. Calendar er tjenesten hvor den ansatte registrerer sine timer og sitt fravær. Expense er reiseregningsmodulen i Visma.net hvor den ansatte kan registrere reiseregninger og utlegg, og Payslip er der den ansatte kan se lønnsslippen sin. Den ansatte kan også laste ned app’en «Employee» for å se lønnsslippen, og registrere timer og fravær. Før du kan opprette bruker, må du påse at det er fylt inn en e-postadresse til den ansatte under Employees - Oversikt - Ansatt - Person.
Når du har lagret epostadressen, får du opp knappen Lag bruker tilgjengelig nederst i bildet. Klikk på knappen for å opprette den ansatte som bruker.
Du vil da få opp et varsel hvor du videre må klikke på Aktiver for å aktivere brukeren
Når du har laget bruker på den ansatte motta en epost med beskjed om å aktivere brukeren sin.
Den ansatte vil bli tildelt følgende roller automatisk:
Absence User
Time User
Expense Regular User
Web Payslip User
Mobile Payslip User
Etter at brukeren er aktivert, kan den ansatte logge seg på Visma.net og får da tilgang til disse tjenestene Calendar, Expense og Payslip.
Det anbefales at alle tjenestene er satt opp før du trykker på «Lag bruker» på de ansatte!
Se hvordan ansatte enkelt kan arbeide sammen med deg i vår videogjennomgang her:
Vi har en ansatt som ligger inne med mailadresse, og har tilganger til calendar, expense, payslip på web og mail og visma.net time. Men inne på "brukere og roller" ser jeg at han ligger med kontostatus "ikke aktivert". Hvordan får jeg aktivert denne?
Hei
Vi ønsker å teste og ta i bruk mobile Payslip og web payslip på oss selv og våre kunder.
Men ser her at de ansatte automatisk får tilgang til
Absence User
Time User
Expense Regular User
Web Payslip User
Mobile Payslip User
Når payslip settes opp. Går det ikke an å bare ha Payslip?
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.