Mine områder
Hjelp

Hvordan overføre feriedager til neste år manuelt

13-07-2018 13:24 (Sist oppdatert 19-05-2020)
  • 4 Svar
  • 0 liker
  • 6509 Visninger

Om den ansatte har feriedager tilgode fra fjoråret, så kan disse feriedagene legges inn manuelt på den ansatte, slik at de kommer med på årets feriedager tilgode.

Gå til Calendar - Ferieberegning, og velg (Forrige) 2017 på venstre side:
feriepengeår.JPG

Velg den ansatte og trykk Endre, og legg inn dagene som skal overføres i feltet for Ordinære dager, og trykk Lagre
feriedager_ansatt.JPG

Du vil nå se at Det ligger 10 ordinære feriedager på 2017:
2017.JPG

Og på 2018 vil det da legge seg inn slik:
2018.JPG

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

For å få over 5 feriedager på en ansatt må jeg legge inn 37 dager i "ordinære dager" fordi det allerede står 32 dager i dette feltet i 2018. Dette får jeg ikke gjort pga "antall ordinære dager kan ikke overstige det som er angitt som ordinære dager på arbeidstaker". Hva kan jeg gjøre for å få over disse ekstra feiedagene?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei!

I utgangspunktet skal rest av dager i 2018 bli overført automatisk til neste år.
Hva er det som ligger som ordinære dager i 2018 på denne ansatte? Og hvor mange dager er registrert i kalenderen i 2018?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei

32 dager ligger som ordinære dager i 2018, men den ansatte hadde egentlig 32 + 5 dager å ta ut i 2018 (pga overføring fra 2017). Dette ble ikke lagt inn i systemet da vi startet opp med Visma lønn i juli 2018. 

Hvordan skal jeg få inn de resterende 5 dagene som saldo nå pr. januar 2019 da?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jeg fant ut nå at jeg kan gå inn og endre antall dager i "innstillinger-innstillinger ansatt-ferie" på den ansatte i 2018, slik at jeg kan få over alle ekstra feriedager til 2019.

Bidragsytere