Mine områder
Hjelp

Del 6.2: Redigering av “Balanse og resultatrapporter”

19-06-2018 11:06 (Sist oppdatert 21-06-2018)
  • 4 Svar
  • 0 liker
  • 4064 Visninger

 

Trykk her for å gå til oversiktsartikkel om budsjett.

 

Vi ser her på hvordan en kan endre kolonnesett i en rapport - slik at enkelte kolonner i rapport også henter tall fra budsjetthovedbok.  

 

6.1 Kopier en rapport som du ønsker å modifisere

Kopierer her rapport som skal modifiseres og gir rapport et nytt navn.

 

Det første du må gjøre er å lage en kopi av rapport som du ønsker å lage en modifisert utgave av.
Bud 1.png

Figur 1 - Klikker oss inn på "Rapporter" i hovedbok under innstillinger. Får her opp en oversikt over alle rapporter som ligger under modul.

 

BUD 2.png

Figure 2 - Klikker hos her inn på kode "DPLP" for "Resultatrapport" (for å lage en kopi av denne)

 

BUD 3.png

 Figure 3 - Nå har vi klikket oss inn på rapporten som vi ønsker å lage en kopi av. Videre trykker vi på "Kopiere Rapport" (punkt 3) og gir den kode "DPLPBU" (punkt 4).

 

 

6.2 Klikk deg inn på kopiert rapport og modifisert dens kolonnesettet 

BUD 4.png

Figure 4 - Klikker oss inn på kopiert rapport (punkt 5). 

 

BUD5.png

 Figure 5 - Endrer navn på kopiert rapport fra "Resultatrapport" til "Resultatrapport m/budsjett" (punkt 6), Trykker på forstørrelsesglasset (punkt 7) og velger kolonnesett DPLM5 (punkt 8). Avslutningsvis trykker vi på "Lagre og lukk" (punkt 9).

 

6.3 Resultat

BUD6.png

Figure 6 - Her ser vi resultatet av modifiseringen (punkt 10). Har fått med to kolonner for 2018 budsjettet inn i rapporten fra budsjetthovedboken. 

Kommentarer
Karina Eriksen Mosjøen
CONTRIBUTOR **
av Karina Eriksen Mosjøen

Fikk bare opp årsbudsjett - ikke per mnd, når jeg kjørte rapporten

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎30-07-2019 14:59 ( )

Hei Karina,

 

Per dagsdato har vi dessverre kun laget en artikkel (denne) som viser hvordan en får opp årsbudsjett (ikke per mnd). Her finner et tips fra en partner vedrørende hvordan en kan modifisere denne rapporten ytterligere (årsbudsjett rapport) . Anbefaler at du kontakter ditt supportpunkt for å får hjelp til å lage ønsket rapport. Det er også opprettet et ønske vedrørende dette her - legg gjerne en kommentar på den.

 

Merk: rapportredigering er i utgangspunktet konsulentarbeid og ikke dekket av vanlig support. Vi anbefaler generelt å kontakte partneren din eller Vismas konsulentavdeling på vnkonsulent@visma.com i forbindelse med dette. 

Janne Dommersnes
CONTRIBUTOR *
av Janne Dommersnes

Hei,

Jeg finner ikke ut hvordan jeg får lagt til fjorårets budsjett inn på resultatrapporten.

Ønsker å vise årets resultat mot budsjett, opp mot fjorårets resultat mot budsjett.

 

Hvordan får jeg lagt til en budsjettkolonne slik som på bildet?

JanneDommersnes_0-1644320073537.png

 

På forhånd takk.

av Bakhtiyar Sleyman

Hei Janne

om du ønsker å legge til en ny kolonne i rapporten , da må du korrigere kolonne settet og spesifisere den nye kolonnen slik at den tar tilsvarende informasjon fra tidligere år , her er et eksempel på lagt til kolonne  i kolonnesett som tar den informasjonen i Datakilde 

BakhtiyarSleyman_0-1660894104323.png

og da kommer rapporten slik 

BakhtiyarSleyman_1-1660894221000.png

 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"