Mine områder
Hjelp

Endringer i Systemets e-postkontoer (SM204002)

28-09-2021 11:09 (Sist oppdatert 20-10-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1613 Visninger

For å forenkle oppsettet av e-postkontoer og styrke sikkerheten har vi gjort endringer i skjermbildet «Systemets e-postkontoer» (SM204002).


For oppsett av nye e-postkontoer, se eget brukertips. Trenger du bistand kan du kontakte din partner eller Visma sin konsulentavdeling på vnkonsulent@visma.com.

 

Kunder som benytter mail.datakraftverk.no og egendefinert e-postadresse må gjøre endringer i sitt oppsett. Gammelt oppsett med bruk av mail.datakraftverk.no vil bli stengt 1. november 2021.

 

For kunder som benytter egen e-postserver eller MailFrom@visma.net og egendefinert svaradresse er det ikke nødvendig å gjøre endringer.


Hvordan vet jeg om jeg må gjøre endringer?
Dersom brukerens e-postadresse er fylt ut i feltet “E-postadresse” og utgående e-postserver er satt til “mail.datakraftverk.no” i skjermbildet Systemets e-postkontoer (SM204002) må e-postkontoen settes opp på nytt, se eget brukertips.

 

2021-09-28 08_50_20-Systemets e-postkontoer.png


Må jeg gjøre endringer dersom e-postadressen er MailFrom@visma.net og min e-post står i feltet svaradresse?
Nei, dersom brukerens e-postadresse står i feltet “Svaradresse”, e-postadresse er “MailFrom@visma.net” og server er “mail.datakraftverk.no” er det ikke behov for å gjøre endringer. Vi konverterer kontoen til ny server.

 

2021-09-28 08_54_32-Systemets e-postkontoer.png

 

Må jeg gjøre endringer dersom e-postadressen er no-reply@finance.visma.net og min e-post står i feltet svaradresse?
Nei, dersom brukerens e-postadresse står i feltet “Svaradresse”, e-postadresse er “no-reply@finance.visma.net” og det er huket av for “Bruk standardserver for utgående e-post.” er det ikke behov for å gjøre endringer. Du har allerede nytt oppsett.

 

2021-10-20 13_34_12-Systemets e-postkontoer.png

 

Jeg har en annen server enn mail.datakraftverk.no, må jeg gjøre endringer?
Nei, dersom du bruker din egen e-postadresse og e-postserver er det ikke behov for å gjøre endringer.

 

2021-09-28 08_58_50-Systemets e-postkontoer.png

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"