Mine områder
Hjelp

Retningslinjer for registrering av idéer

12-10-2021 09:38
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 689 Visninger

Dine idéer er viktige for oss og vi tar alle på alvor. Før du oppretter en idé, bør du se over retningslinjene.

Retningslinjer for opprettelse av idéer

  • Husk søkefeltet. Ikke glem å gjøre et søk i Visma Community før du oppretter en ny idé. Vi vil ikke at du skal kaste bort tiden din på å skrive noe som allerede er lagt inn eller har et svar.
  • Skriv et utkast til idéen din. For å hjelpe alle til å forstå hva du foreslår, er det lurt å skrive ideen i form av en brukerhistorie. Skriv begrunnelsen for idéen din og hvilken verdi dette gir deg og andre som brukere. Jo mer vi vet om ideen din - hvem den er for, hva motivasjonen er og hva selve idéen er, jo mer nøyaktig kan vi prioritere og utvikle den.

 

Bruk følgende format på brukerhistorien:

 

Som en [rolle] vil jeg ha [noe] slik at [fordelen].

 

Beskrivelse av elementene:

  • Rollen: hvem (hvilken type bruker) er funksjonen for? Ansatt, Leder, Tillitsvalgt, Lønnsmedarbeider, Systemansvarlig el.
  • Noe: hva er det du ønsker å gjøre - målet og / eller ønsket?
  • Fordelen: Hvorfor trenger du det - hva ønsker du å oppnå? Hvilken verdi får du fra funksjonen?

 

Hvis det finnes, legg til ekstra beskrivende eksempler, for eksempel:

  • Skjermbilder, bilder, illustrasjoner etc. NB! Personopplysninger skal ikke fremgå i eventuelle skjermbilder grunnet personvern
  • Eksempler på andre steder eller produkter hvor du har sett funksjonen eller noe liknende

 

Eksempel:

  • Som en ansatt vil jeg ha oversikt over alle mine vakter og fravær i samme kalender slik at jeg enkelt kan ha en totaloversikt over min egen arbeidssituasjon.
  • Som en leder vil jeg enkelt kunne få oversikt over alle timelister fra mine ansatte og godkjenne disse fra mobil eller webmodul.

Og til slutt; ikke glem å bidra med å “stemme/like” og kommentere på idéer du er enig i!

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"