Mine områder
Hjelp

Jeg ønsker å sende elektronisk ordrebekreftelse og bestilling

12-01-2015 22:06 (Sist oppdatert 22-02-2019)
  • 6 Svar
  • 0 liker
  • 7857 Visninger

Visma.net AutoInvoice støtter også elektronisk ordre. Det arbeides med å implementere dette i ERP-systemene til Visma. Visma Business støtter dette fra versjon 12.10.

Kommentarer
John Åge Nydal
PARTNER
av John Åge Nydal

Hei

 

Er det på plass ei løysing no for å kunne sende inn ordrebekreftelsar via Visma.net Autoinvoice?. Prøvde å foreta ein test men fekk Autoinvoice-Status 3-feil i overførsel". Kunde /ordre er satt opp likt ellers som ein ordinær ordre som fungerer på faktura.

 

Mvh

John Åge Nydal

av Svein Holanger

Visma.net AutoInvoice tilbyr nå å sende elektroniske ordre. Visma Business er integrert med denne løsningen fra versjon 12.10. 

John Åge Nydal
PARTNER
av John Åge Nydal

FlottSmilefjes glad Er det lagt ut ein eige dokument/artikkel på oppsett av klient-kunde-ordre for å få dette til i praksis. Vi har ein klient vi har satt opp faktura på som fungerer, men det kan være smånyanser i oppsett (tillegg) som må settast på i tillegg til sendemåte for dok. 1 - "ordrebekreftelse via autoinvoice" sidan eg får "3 [Feil i overførsel]" på Autionvoice-status?.

av Øyvind Årseth (Oppdatert ‎22-02-2019 15:06 av Øyvind Årseth VISMA )

Hei

 

Forutsetningene i Visma Business er som følger, utover aktiv Visma.net Autoinvoice-integrasjon på selskapet du sender fra:

  • Kunden må ha AutoInvoice operatørnummer
  • Kunden må ha gyldig org.nummer
  • Kunden må være i stand til å motta elektronisk ordrebekreftelse (ordrerespons)
  • Kunden må ha ordrebekreftelse via AutoInvoice satt i Sendemåte for dokument
  • Ordren må ha verdi i feltet Ordrenr hos k/l

Ut fra hva du skriver gjetter jeg på at det er punkt 1 som er årsaken til at du får feil.
Dokumentasjon av dette og øvrige ordredokumenter finnes i vedlegg A i release notes for ver. 12.10
Ver. 13.10 av Visma Business åpner også for mottak av varekatalog, sjekk evt. vedlegg A i release notes for 13.10. 

ThomasBjornstad
CONTRIBUTOR **
av ThomasBjornstad

Hei,

Hva er status på dette for Visma Global? Vil man kunne bruke AutoInvoice til å motta inngående ordre?

DagfinnL
VISMA
av DagfinnL

Hei,

Nei det er dessverre ikke implementert støtte for dette via Autoinvoice pr. nå men det ligger til vurdering for fremtidige versjoner.  Ordinær EDI kommunikasjon har støtter for å motta inngående ordre.

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"