Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Forhåndsvalgt antall på artikler

av Anonymous

Hei

Vet noen om det går an å legge inn en antall-verdi i en artikkel som automatisk kommer inn på artikkellinjen på en ordre. Har har artikler som prises pr måned, men som faktureres pr år og det hadde vært greit om det da kom 12 som antall automatisk.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Takker for tilbakemeldinger.

Vi bruker repeterende ordre der det passer.

Men i dette tilfelle er for artikler som selges med en månedspris, men salget er normalt på 12 måneder, men kan avvike fra dette.

Det vil si at jeg ønsker at selve feltet antall skal komme opp med 12 som default på denne artikkelen.

Florian er inne på noe: 

Artikkel-Ordrelinje

PARAMETER=MOVEARTICLETOORDERLINE
– fra Article til CustomerOrderLine tabell 

Skal jobbe litt videre med saken. Da kan jeg bruke enhetsantall og kopiere det til antall.
Tror ikke vi bruker enhetsantall til noe annet.
Florian Haase
PARTNER

av Florian Haase

Hei,

 

enig i begge. Forskjellige enhetsstyper kan være en mulighet, at man velger enhet år, eller enhet måned. Eller om de er repeterende, kan man opprette dette som abonnement. 

En tredje løsning kan være en liten add-on som leser forhåndsdefinerte antallet fra et felt på artikkelen. Kanskje det ville også fungere en move-parameter i SSP-filen (har jeg ikke testet nå). Se også  Flytting av data mellom tabeller i Global hjelpefil.

Men da anbefaler å ta opp dialogen med noen konsulenter som kan fikse det.

 

 


Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei, dette høres ut som repeterende ordre? Visma Global har en modul som heter avtaleordre der du registererer ulike avtaler som du kan knytte kunder inn på. For hvert år (eller den frekvensen du ønsker) kan den generere opp ordrene med antall i. Veldig kjekk modul for de som fakturerer vedlikeholdsavtaler, abonnementsavtaler, husleie etc. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908

av Kjetil Torgnesskar

Hei,

 

Hva med å bruke enhetsantall og enhetstekst på artikkel.  Disse feltene får du også opp i ordre registrering ved å hente de frem i tabell oppsett.  Feltene kan også designes inn på blanketter ved bruk av designstudio

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"