Mine områder
Hjelp
Henning Grindstuen
CHAMPION *

Aksjeregister

av Henning Grindstuen (Oppdatert ‎20-01-2024 14:24 av Henning Grindstuen )

Når vi importerer aksjonærer fra Altinn, får vi ikke med oss historikk, annet enn at hver enkelt aksjonær blir liggende som om de hadde ervervet alle aksjer 31.12.2022. Hvis vi importerer klienten fra Finale, får man faktisk heller ikke med seg historikk. Det ser heller ikke ut til at det går an å sette anskaffelsesdato - den forsvinner bare så fort man prøver å lagre.

 

Vi sender ut aksjeeierbok til alle kunder i tillegg til aksjonærregisteroppgaven, oppgave til aksjonærer og et følgebrev. Synes dere det er greit å sende en aksjeeierbok uten korrekte datoer til kunde? Eller tar dere jobben med å få inn historikken på nytt? Kanskje finnes det en løsning jeg ikke har sett enda - tar i så fall gjerne imot tips.

4 SVAR 4
Henning Grindstuen
CHAMPION *

av Henning Grindstuen

Dette gjører jo til at vi ikke har en komplett aksjeeierbok. En kollega mente det fremstod amatørmessig at vi ikke har én komplett og korrekt aksjeeierbok, og kan ikke si at jeg er uenig. Kunder hos oss har også reagert på dette etter utsending nå.

Trond Bjerk
CHAMPION *

av Trond Bjerk

Vi får vel med det som Aksjeloven krever ift aksjeeierbok - kanskje ikke evt pant i aksje? Får velmed dette hvis man laster inn data fra Total.

Men - enig i at det var veldig kjekt med utbytte-oversikt, transaksjonsoversikt mm som vi fant i Total Aksjebok.

 

Aksjeeierboken skal etter Aksjeloven nneholde:

  • Aksjeeiers navn, fødselsdato/organisasjonsnummer, bostedsadresse/forretningsadresse, antall aksjer, nr. på aksjene i alfabetisk orden.
  • Aksjeeiers digitale adresse og ev. postadresse
  • Aksjeklasse, dato for innføring, andre opplysninger.
  • Pant i aksje, panthavers navn, adresse og organisasjonsnummer.
Thomas Bøhmer Høyem1
CONTRIBUTOR **

Einig med Trond og trådstarter Henning. Dette bør/må løses av utvikling. Vi må ha med historikken, og ikke bare inngående saldi.

Trond Bjerk
CHAMPION *

av Trond Bjerk

Opplever det samme ved import fra Altinn, men det funker ved import fra Total Aksjebok. Da får vi med anskaffelesdato, men ikke andre historiske hendelser.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"