Mine områder
Hjelp
Ole Jørgen Ose
CONTRIBUTOR **

Opplysninger om næringsbil

av Ole Jørgen Ose

https://www.skatteetaten.no/veileder-til-skattemelding-for-formues-og-inntektsskatt/2023/naering/ska...

 

Iflg Skatteetaten skal ein legge inn opplysninger om kjøretøy, feks varebil.

I områdevelgeren i Periode og År får vi ikkje opp noe angående bil.

 

Hvordan kan vi legge inn informasjon om næringskjøretøy?

 

Håper på snarlig tilbakemelding. På forhånd takk. ØB Regnskap AS, Ole J

3 SVAR 3
Ole Jørgen Ose
CONTRIBUTOR **

av Ole Jørgen Ose

Hei. Vi var nettopp i kontakt med Skatteetaten på chat. Vi fikk oppgitt at i tillegg til selskap innen drosje og godstransport, så skal også næringsdrivende der ansatt har benyttet arbeidsgiverbil, og standard fordel er innrapportert på a-melding, melde inn opplysninger om bruk av bil. Er det lagt til rette for dette i Periode&År?

av Knut Lofsberg

For personlige skattytere kan du legge til område Bruk av bil. Der vil du se at det er sterk redusert opplysinger som skal oppgis. Noe mer innformasjon som skal regsitreres om bilen brukes privat. Dette er i samsvar med mitt opprinnelige svar. 🌞

Godkjent løsning
Knut Lofsberg
VISMA

av Knut Lofsberg (Oppdatert ‎01-03-2024 12:01 av Knut Lofsberg VISMA )

Upersonlige skattyetere skal ikke lenger fylle ut og levere tradisjonelt bilskjem. dette forsvat med innføring av ny skattemelding. Upersonlige skattyetere som driver innen Drosje og godstransport, skal fortsatt levere opplysninger om bruk, men da veldig redusert i forhold til tidligere. Området legges i tilfelle til med hjelp av områdevelgeren i Periode & År. Hva som nå skal leveres og i hvilken form er forklart på denne siden fra Skatteetaten . Der ser du også når skjemaene ble borte og hva som i tilfelle har erstattet de.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"