Mine områder
Hjelp
sivberit
CONTRIBUTOR **

5% aga

av sivberit

Ved avsteming av Aga ser jeg at det er trekket 5 % ekstra aga på en arbeidstaker. Lønn, feriep, mm er ikke overstiget 750000. Ved lønnskjøring har jeg lagt otp på denne personen. Når jeg avstemmer ser jeg at otp er lagt til lønna på personen, og dermed overstiges grensen på 750000.

Hvordan-/ hvorfor skjer dette? Hvordan kan jeg korrigere dette?  Jeg fører lønn i visma eaccounting

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Lisbeth9
CONTRIBUTOR **

av Lisbeth9

Jeg kan ikke gjøre det da jeg har ført otp på meg selv. Det er sikker flere som vil komme i denne situasjonen etter hvert.

Lisbeth9
CONTRIBUTOR **

av Lisbeth9

Det samme har skjedd hos meg 😅 skulle gjerne hatt svar på hvordan det skal korrigeres.

Godkjent løsning
sivberit
CONTRIBUTOR **

av sivberit

Jeg spurte support om jeg på neste lønnsføring kunne føre all otp i minus på den ansatte, og så legge den inn på en ansatt som ikke vil nå grensa på 750000. Det mente han jeg ikke skulle gjøre. 

sivberit
CONTRIBUTOR **

av sivberit

jeg chattet med support i går, og han sa at det var noe som kunne skje. Løsningen skulle være å kjøre kr 1 i lønn på lønnstakeren det gjelder fom januar. Da ville feilen korrigeres, og det ville bli rett. Jeg vil IKKE gjøre dette før jeg har support på telefonen. Jeg vil være 100 % sikker på at det otp som er årsak til problemet.