Mine områder
Hjelp
Lene V
CONTRIBUTOR ***

Inntektsmelding - får feil i arbeidsgiverperiode ved egenmelding før helg

av Lene V

Jeg får feil arbeidsgiverperiode i inntektmeldingen som ligger i Calendar. En ansatt har levert egenmelding fredag, sykmelding fra og med mandag etter. Her tar inntektsmeldingen ikke med helgen i oppgitt arbeidsgiverperiode. Den teller fredag, deretter fra og med mandag og 15 dager frem. Er det noe i registreringen som er feil, eller ligger feilen i programmet?

Viser til utdrag artikkel fra Sticos datert 20.11.23:  

Et annet eksempel på hvor det ofte blir feil beregning, er dersom en arbeidstaker leverer egenmelding rett før helg eller friperiode og så sykemelding fra den dagen vedkommende skulle vært tilbake på jobb etter helga/friperioden. I dette tilfellet skal arbeidsgiverperioden beregnes sammenhengende slik at også lørdag og søndag eller annen friperiode telles med ved beregningen. Når sykefraværet er dokumentert med egenmelding før helg/friperiode anses man nemlig som syk også i friperioden.

2 SVAR 2
Lene V
CONTRIBUTOR ***

av Lene V

Prøvde dette før jeg la ut sak, fikk det ikke til. Slettet fraværet og la inn på ny, da gikk det greit. Har nå ført egenmelding for fre-lør-søn som du foreslår, selv om dette ikke er logisk for en ansatt som fører timer man-fre. Arbeidsgiverperioden blir etter dette riktig.

Godkjent løsning
Janne2022
CONTRIBUTOR ***

av Janne2022

Har du lagt inn egenmelding også lørdag og søndag?

Om du gjør dette så blir det riktig?

Virker ikke som om Calender automatisk teller med helg, så da må man legge dem inn manuelt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"