Mine områder
Hjelp
Paal_Isaksen
CONTRIBUTOR ***

Kritisk feil i bestillingsforslag.

av Paal_Isaksen

Ved opprettelse av innkjøp basert på bestillingsforslag, så finner vi en kritisk feil. Det ser ut til at om man sletter innkjøpet som er generert av bestillingsforslaget, så vil ikke bestillingsforslaget oppdatere seg til neste gang. Dvs, det slettede innkjøpet blir liggende som om det vil komme inn i beholdning.

 

Eks:

IN508000: Foreslår å bestille 1 STK.

Paal_Isaksen_0-1706127154216.png

 

 

PO505000: Oppretter innkjøpsordre basert på foreslått bestilt:

Paal_Isaksen_1-1706127189161.png

PO301000: Innkjøpet blir slettet evt endret på et tidspunkt.

Paal_Isaksen_2-1706127250389.png

 

Neste gang man går tilbake til "Klargjør bestillingsforslag" så ligger varen med beholdning på vei inn, på tross av at innkjøpet er slettet eller endret. Dette påvirker igjen foreslått bestilling.

Paal_Isaksen_3-1706127294534.png

 

Vi har en hel del eksempler på dette, og systemet foreslår å ikke generere ny bestilling av varen ettersom systemet antar at et innkjøp er på vei.

Frem til denne feilen er rettet, så er funksjonen helt ubrukelig. Den gir i verste fall utsolgtsituasjoner. 

 

 

4 SVAR 4

av Edvard Berntzen (Oppdatert ‎25-02-2024 21:36 av Edvard Berntzen VISMA )

Hei @Paal_Isaksen.

 

Takk for tilbakemelding! For at feilen skal bli håndtert riktig må jeg riktignok be deg sende inn dette til din partner og be dem ta det videre med Visma. På forhånd takk.

 

Mvh.

Edvard Berntzen

Business process advisor, Visma.net ERP

Helge Bjørneseth
CHAMPION *

av Helge Bjørneseth

Hei @Edvard Berntzen,

 

Dette er ett bra eksempel på en case hvor Visma muligens ikke får informasjon om en potensiell bug i systemet på grunn av partnersystemet i dag.  Det er en stor svakhet i partneravtalen, at kunden må betale for å raportere inn potensielle feil slik @Paal_Isaksen nevner her.

 

Det ble laget en tråd om dette for en stund siden, vi venter fremdeles på ett godt svar fra Visma

Visma feil generelt - Visma Community

Paal_Isaksen
CONTRIBUTOR ***

av Paal_Isaksen

Hei, 

Takk for svar. 

Jeg kommer ikke til å sende dette til partner, da vi kommer til å bli fakturert for timeforbruk for dette. Vi har funnet en workaround, men det ligger altså en feil i Visma som påviker bestillingsforslag. 

Paal_Isaksen
CONTRIBUTOR ***

av Paal_Isaksen

Hei,

 

Er det noen i Visma som kan kommentere/ta dette videre?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"