Mine områder
Hjelp
Hege Greanheim
CONTRIBUTOR **

Visma feil generelt

av Hege Greanheim

Hei, Vi kan ikke sende inn direkte til Visma, selv om det er Visma-feil, bug i systemet. Vi må ta kontakt med "Partner". Kan det være riktig at sluttbruker må betale til partner, når vi ber om hjelp? Det er Visma-feil, som Visma selv må kjøre script for å løse problemet? Det er jo helt genialt, at Visma her feil, men andre skal betale for å løse det? Kan jo rett og slett ikke være riktig. MVH Hege Granheim

11 SVAR 11
Karstein Opstad
CHAMPION ***

av Karstein Opstad

Har Visma tenkt å få på plass en ordning for innmelding av feil snart @hannelv ?

Hege Greanheim
CONTRIBUTOR **

av Hege Greanheim

Hei, hvordan går det med denne saken? Venter på oppdatering og svar.

MVH Hege Granheim

Paal_Isaksen
CONTRIBUTOR ***

av Paal_Isaksen

Støtter dette. Sitter med en lang liste over feil, bugs og potensielle forbedringsmuligheter i Visma. Pga. direktekommunikasjon med Visma er "strupet", og jeg vet vi blir fakturert av vår partner for bistand eller videreformidling i slike saker, så lar jeg være med å rapportere dette. Er en veldig merkelig forretningsmodell at man blokkerer verdifull tilbakemelding fra den faktiske sluttbrukeren på sitt produkt. 

hannelv
VISMA

av hannelv

Hei dere!
Først vil jeg takke for engasjementet her på Community, og samtidig beklage at dere har opplevd feil i systemet.
Feil som er forårsaket av Visma kan forekomme, men skulle det skje, vil vi rette opp i det og evt komme med mulig workaround kostnasdsfritt.

Support- og bistandsavtaler er en avtale mellom deg som kunde og din Visma-forhandler. Hvilken modell disse avtalene er bygget på, varierer fra forhandler til forhandler. Vi vil derfor anbefale deg å gå i dialog med din forhandler for å sikre at du har en avtale som er tilpasset dine behov.

Håper dette var svar på det dere lurte på, hvis ikke ta gjerne kontakt med meg på telefon 932 12 633 for en nærmere prat 😊

Ønsker dere en fin dag og kveld videre 🌺

Med vennlig hilsen
Hanne Verbeek

Team Manager Cloud ERP Product Expert | Support

 

Helge Bjørneseth
CHAMPION *

av Helge Bjørneseth

@hannelv 

Det vi spør etter er at Visma har i sine avtaler mot Visma-forhandlere en løsning som omhandler feil og bugs i systemet, eller at det løses på en annen måte som at Visma betaler partner for tiden de benyttet for å utrede feilen.

Dette gjelder kun hvis Visma godtar feilen som en bug, og ikke brukerfeil.


Med svaret ditt er vi like langt, vi lar være å ta opp feilen med våre visma-partnere, fordi vi blir fakturert for det uansett om det blir påvist som en bug eller ikke av Visma. 
Vi sier ikke i fra, som er en bevist handling. Visma sitter med en potensiell feil i systemet. Ingen vinner på det. 

hannelv
VISMA

av hannelv

God morgen Helge 🌺

Forstår hva du ønsker og som du sier, er ingen er tjent med at vi i Visma ikke får vite om potensielle feil. 
Vi er i gang med å sjekke opp rutinene for dette og vil gjøre det vi kan for å få til en bedre løsning.
Holder dere oppdatert!

Med vennlig hilsen
Hanne Verbeek

Hege Greanheim
CONTRIBUTOR **

av Hege Greanheim

Nei, det stemmer ikke. Jeg trykket feil. Derfor la jeg det til en gang til. Har også tatt det med vår Partner, at de må ta dette med Visma, og sende meg svaret.

Karstein Opstad
CHAMPION ***

av Karstein Opstad

Helt enig med @Hege Greanheim , her må Visma komme med en løsning !
(Ser at et senere innlegg av @Hege Greanheim er merket som løsning, men det kan vel ikke stemme..)

Hege Greanheim
CONTRIBUTOR **

av Hege Greanheim

Fint om Visma kan komme med noen kommentarer på denne!

Hege Greanheim
CONTRIBUTOR **

av Hege Greanheim

Fint om Visma kan komme med noen kommentarer på dette!

Helge Bjørneseth
CHAMPION *

av Helge Bjørneseth

Støtter @Hege Greanheim på denne.

Problemet har blitt slik hos oss at vi rapporterer ikke inn når vi oppdager noe med systemet, fordi det medfører at partner må bruke flere timer på å selv skjønne problemet, noe vi mottar faktura for. Vi sitter igjen med en dårlig workaround, og Visma vet ikke om problemet.
Vi skjønner hvorfor det er slik, for hos enkelte kan en "bug" være så enkelt som at man ikke har skjønt systemet og her vil en partner kunne hjelpe til, men i tilfeller hvor det er en feil i programvaren og saken blir godkjent som en bug hos Visma burde ikke vi som kunder bli fakturert for utredningen. 
Kan noen fra @Visma kommentere på hva praksisen er i slike tilfeller? Jeg tokk opp dette i 2022 via epost, og fikk da til svar at det desverre var slik men at det skulle kikkes på utbedring. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"