Mine områder
Hjelp
Jan-Rune Rafteseth
CONTRIBUTOR **

Endring skattekort etter lønnskjøring - når får man retroverdier?

av Jan-Rune Rafteseth

Vi har siden vi begynte med Payroll i juni 22 hatt en egen lønnskjøring på slutten av måneden for å sende a-melding. Dette fordi vi har en del lønnskjøringer gjennom måneden med utvalg av ansatte. Lønnskjøringen på slutten av måneden skal sikre at alle blir med i minst én lønnskjøring.

 

Mange av våre lønnskjøringer er i starten av måneden. Dersom jeg oppdaterer skattekort når vi kjører vår siste kjøring for måneden, opplever vi ofte at vi får retroverdier på transaksjoner tidligere i måneden pga endrete skattekort.

 

Er det noen som vet hva som skjer dersom vi ikke henter skattekort i den siste lønnskjøringen i måneden?
Vil vi da få retro i neste måned fordi skattekort ble endret i samme måned etter lønnskjøring?
Eller vil Payroll da overse dette fordi nytt skattekort først ble hentet i ny måned?

1 SVAR 1
SiriMerete_77
CONTRIBUTOR **

av SiriMerete_77

Hei. Tror ikke du må opprette en egen lønnskjøring for å sende a-melding for de tidligere i måneden. Vi har 3 lønnskjøringer pr måned og det blir automatisk a-melding på den siste i måneden, som inneholder alt fra hele måneden.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"