Mine områder
Hjelp
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

Fast tillegg med i overtidsgrunnlag

av Marianne Nilsen2

Hei

Er det noen som bruker fast tillegg utenfor fastlønn men utbetaler overtid av dette? lurer på evt. hvordan dette gjøres. Vi har en del med faste tillegg som det bør/skal utbetales overtid på fordi det er en del av lønnen, men vet ikke hvordan vi skal gjøre dette uten å måtte legge tillegg til på fastlønnen.

Vi har valgt å ha det på siden for å holde oversikt over hvem som har tillegg og hva slags tillegg.

4 SVAR 4
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Takk for svar for det første, men trenger litt ytterligere hjelp av deg 🙂 hva mener du med sekvensnummeret og hvor finner jeg dette?

Mente du at kun overtidsartene er endringen kun Grunnlag 1 under generelt, trenger ikke gjøre noe under avansert? eller skal det gjøres likt på alle lønnsartene?

Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR ***

Hei - sekvensnummeret finner du nederst på fanen som heter Avansert. Alle lønnartene som skal gi dette tillegget må ha krysset i Grunnlag antall 1 på fanen Generelt. Men dette forutsetter jo at dere bruker antall på lønnartene.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

Takk for svar, jeg forsøkte, men fikk det ikke til, la 1 på sekvensnummer og fulgte din oppskrift på resten.

Godkjent løsning
Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR ***

av Evy Klausen Mjølsnes

Vi bruker dette. Har en fast transaksjon på den ansatte med et individuelt tillegg. Alle lønnarter som skal inngå i overtidsgrunnlaget er krysset av med "Grunnlag antall 1" på lønnartene under "generelt", også overtidslønnartene. På den faste lønnarten som gir tillegget har vi så på fanen "avansert" valgt "grunnlag antall 1" på antall. Sekvensnummeret på denne må være høyere enn de andre for at det skal virke. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"