Mine områder
Hjelp
Anne-Grethe A
CONTRIBUTOR ***

Feriedager - ferieavtaler - ferietrekk blir feil!

av Anne-Grethe A

Hva er beste måte å få vekk ubetalte feriedager overført fra 2022 som likevel ikke ble avviklet? Det er ikke mulig å endre i Ferieberegning, da feltet for Overførte dager er utilgjengelig. Reduserer jeg de 25 ordinære dagene, reverseres også ferietrekket for disse fra juni 2023. Det er ikke meningen! 

 

Har forstått at det er gjort endringer i systemet slik at ubetalte feriedager nå likevel overføres til neste år. Hvor er informasjon om denne endringen og konsekvenser dette medfører?

 

Har også forstått at ferieavtale for nyansatte nå ikke skal være nødvendig. Hva da med egendefinerte ferieavtaler pga. ikke begrensning på 6G? Kan ikke se at nyansatte får automatisk trekk hvis de hadde ferie i desember. Ser ikke forskjell i oppsett for standard og egendefinerte ferieavtaler. Hva er det som styrer dette? 

 

Har endret ferieavtale på flere ansatte fra løpende trekk til vanlig. Har sjekket og dobbeltsjekket at endringen er lagt inn med virkning fra 2024. Likevel forsvant lønnstrekket for fri i desember, som korrekt var kommet inn i lønnskjøring januar på disse. Hvorfor? Og hva skal jeg gjøre? Jeg har nå mistet oversikten over hvor mange som feilaktig ikke får trekk som skulle hatt det, og motsatt. 😞

2 SVAR 2
Anne-Grethe A
CONTRIBUTOR ***

av Anne-Grethe A

Takk, det løste seg til slutt, etter mange timer. Hadde en del ekstra utfordringer pga. endringer i stilling når ansatte endret SSB-koder eller gikk fra midlertidig til fast stilling. Dette pga. nylig innført integrasjon med Simployer, hvor vi har fått opplyst at man må benytte seg av avslutte stilling og starte en ny når det forekommer slike endringer, selv om dette ikke skal være nødvendig i Employee/A-ordningen generelt. Ved ny stilling, fant jeg etter mye prøving og feiling ut at feriedager må ligge igjen med 25 ordinære dager på opprinnelig stilling, mens gjenværende dager må legges inn på ny stilling (ser da ut som det blir for mange til sammen, men en kan ikke redusere på ordinære dager på første stilling, for da reverseres tidligere ferietrekk...). 😅 

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Det er ikke gjort endringer i systemet, så ubetalte feriedager vil ikke bli overført. 

 

Resten av spørsmålene dine bør ses på av support. Ta gjerne kontakt.

 

Mvh Alexandra

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"