Mine områder
Hjelp
Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR ***

Feriepengelisten 2023 viser 0

av Evy Klausen Mjølsnes

Vi har utbetaling av feriepenger nå i mai. Når jeg tar ut feriepengelisten for 2023 og krysser av for "Kun utbetalte resultater" (for avstemming pr 3004) så kommer alle ansatte ut med 0 kr tilgode. Er det andre som har samme problem?

12 SVAR 12
Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

ja, det samme her. Alle som allerede har fått feriepengene sine kommer også opp. Ønsker ei liste der de som KUN har feriepenger til gode kommer opp! Har prøvd å krysse av begge 2 mulighetene med samme resultat

av Alexandra McArthur Hoff

Hei.

 

Dette er desverre en feil. Det er planlagt at den rettes i løpet 21. mai.

 

Mvh Alexandra

Britt42
CONTRIBUTOR **

av Britt42

Det hadde vært greit om slike feil og tidspunkt for retting ble formidlet aktivt til kundene, så slipper alle å sitte å bruke tid og tro at det er de selv som gjør feil eller ikke forstår. Lurer fortsatt på om Visma virkelig fastholder at sluttdato for Visma lønn er 31.12.24? Her er slik vi ser det alt for mye manuelt arbeid og ting som ikke fungerer for større og komplekse konsern. Vi anser det for uansvarlig å kjøre overgang for hele vårt konsern 31.12.24 både med tanke på interne ressurser, men primært på grunn av kvaliteten på systemet og kompetansen til konsulentene. Systemet er fortsatt ikke tilfredsstillende til vårt bruk.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Overgangen fra Huldt & Lillevik til et uferdig system føltes også alt for brå og unødvendig.

Britt42
CONTRIBUTOR **

av Britt42

Vi opplever det samme. Her må Visma komme på banen med løsningen. Det er mange som sitter med samme problemet i disse dager, så det ser jo ikke akkurat ut til å være en helt elementær brukerfeil. Det er rimelig spesielt å fase ut Visma lønn om 7,5 måned, når helt basale ting fortsatt ikke ser ut til å fungere. En kan ikke forvente at allerede tidspressede lønnsmedarbeidere skal sitte med slike problemer og konstant leve i frykt for å ikke få betalt ut lønn og feriepenger til riktig tid og hele tiden måtte bruke mye tid på å kontrollere alle eventualiteter på ting som normalt sett håndteres rett av Visma lønn. 

EHA
CHAMPION *

av EHA

Hei.  Dette er en feil så det er sendt til utvikling.  Hvorfor legger dere inn feil på denne platformen og ikke går via deres support.  Da ville det ha blitt ordnet mye kjappere.  Ønsker dere alle en god helg...

Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR ***

av Evy Klausen Mjølsnes

Hei - jeg gav også beskjed til Visma via Chat i begynnelsen av mai. Forventet at feilen ble tatt tak i da.

Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

av Kjersti Snekkevik

Ser jeg får samme problemet. Ingen feriepenger til gode. I tillegg tok jeg ut en feriepengeliste for i år. Den skal vel vise opptjente feriepenger hittil. Men der er det kommet med en ekstra måneds feriepenger for alle månedslønnede. Det ligger riktig på de timelønnede. Jeg ser ikke logikken i det. Opptjente feriepenger på lønnsslippene ser riktig ut. Noen tips? 

MalinÅkerlund
CHAMPION **

av MalinÅkerlund

Vi har samma problem. 
Vi betalar ut feriepenger i juni och vid varje lønnskjøring tar jag ut feriepenegeliste för både år 2023 och 2024. 
Nu idag när jag gjort klart mai lønnskjøring och ska ut listorna får jag 0 kr i till gode för 2023 oavsett om jag klickar i eller ur "Kun ubetalte"

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Jeg tar ut en liste for Feriepenger 2023 og en for 2024 i Payroll standard rapporter, så må jeg summere disse for å få frem totalt skyldige feriepenger.

Iren Solem
CONTRIBUTOR **

av Iren Solem

Prøv uten å krysse av - da kommer tilgode frem. Det krysset er vel kun nyttig i inneværende år. 

Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR ***

av Evy Klausen Mjølsnes

Hei - listen viser 0 uansett om jeg krysser av for "kun utbetalte resultater" eller ikke. Vi pleier å avstemme feriepengene hver måned og ta ut listen for året før og krysse av, for å få ut riktig liste for forrige mnd. Så jeg lurte på om andre opplever det samme.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"