avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

cptCory
CHAMPION *

Stiftelsesutgifter, flytte til Annen EK?

av cptCory

Hei,

Synes det virker unødvendig å dra med seg konto 2036 Stiftelsesutgifter med en saldo på 5.570,- hvert år. Kan denne summen flyttes til 2050 Annen EK?

5.570,- føres med manuelt bilag K 2036 / D 2050? Hva kaller man i så fall dette bilaget?

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Du kan overføre kr. 5 570 fra konto 2036 Stiftelsesutgifter til konto 6720 Honorarer for økonomisk og juridisk bistand

Da får du skattefradrag for dette beløpet.

Det anbefales aldri å føre slik på konto 2050 annen egenkapital. Beløp som føres på denne kontoen skal kun komme fra årets resultat.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

6720 Honorarer for økonomisk og juridisk bistand

av Cecilie Bøhn

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål. Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål. Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning 😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant