Mina produkter
Hjälp
tjodrik
CONTRIBUTOR **

Fastpris på en ordre i Visma.Net

av tjodrik (Uppdaterad ‎11-01-2024 12:45 av tjodrik )
Status: Nytt förbättringsförslag

Vi bruker Visma.net for å fakturere utførte tjenester ute hos kunde.

 

Som ansvarlig for å fakturere disse ordrene ønsker jeg at vi skal ha muligheten til å skjule linjer på visma ordren og sette inn en "fastpris" for de skjulte linjene.

På denne måten vil vi kunne presentere kunden med en linje som viser den avtalte prisen og ikke alle andre linjer av medgåtte artikler som kunden ikke trenger å se.

 

For å kunne fakturere en større ordre med en forhånds avtalt pris må vi ha mulighet til å «kalkulere fastpris»

Det vil si at vi kan huke av for linjer som ikke skal vises på ordre og som skal kalkuleres inn som kost.

 

Eksempel under er fra Navision:

Jeg huker av i boksen for «skjul på faktura» for alle linjene jeg vil sette en fastpris på (gjelder også for arbeid, reise, km utlegg etc om ønskelig)

Jeg kan så trykker på «kalkuler fastpris» og systemet setter da inn 2 nye linjer (vist i grønt) hvor en er salgssum ut og den andre viser totalkost for de skjulte linjene.

På linjen med salgsum kan jeg legge inn hvilken sum som helst og endre beskrivelse på..

 

Faktura til kunde vil da kun vise:

Beskrivelse 1 og Salg serviceavtale med sum

 

Kan dere få til en slik funksjon i Visma.Net da dette vi spare oss for mye manuelt arbeid?

Fastpris Navision.jpg

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här