Mina produkter
Hjälp
emma_johansson
PARTNER

Prioriteringsordning för utskick av kundfakturor i AutoInvoice

av emma_johansson
Status: Nytt förbättringsförslag

Vi har numera flera kunder som efterfrågat möjligheten att kunna prioritera sändningsmetod genom AutoInvoice. Det gäller i de case där mottagaren är upplagda i ett nätverk men av någon anledning inte vill eller kan ta emot e-fakturor.

Presenterade case är om kunden har olika leverantörsreskontror och därför vill motta fakturor i olika flöden, eller om de använt sig av en leverantör och sedan gått ifrån det men inte tagits ut ur det nätverket.

Förslaget är därför att man på kundkort ska kunna välja prioritet för hur fakturan ska skickas via AutoInvoice. Tex om man i första hand vill att fakturan ska skickas via e-post, snarare än via e-faktura. 

Fördelen med detta är att man kan ha kvar org.nr på kundkortet, då det används till mycket annat. Man behåller också hela sin kundreskontra i AutoInvoice och behöver inte hålla reda på separata flöden. 

Detta skulle underlätta för de som jobbar med kundreskontran på ekonomiavdelningen avsevärt. 

2 Kommentarer
Katrin Engvers
CHAMPION **
av Katrin Engvers

Mycket bra skrivit. Jag har själv lagt ett förbättringsförslag om detta. Svaret från Visma @Christian Sandell  var

Prioriteras inte.  Nu hoppas jag att ni  på visma.net  förstår att detta är något som vi kunder efterfrågar.

 

 

Katrin Engvers
CHAMPION **
av Katrin Engvers

@emma_johansson 

Detta var min rubrik den  2/12-2022

 
Välja hur fakturor skall skickas
 
Skrev nästan som du.
 
Detta var svaret jag fick den 1/3-2023

 

VISMA
‎01-03-2023 15:50
 av Christian Sandell
Status changed to:Status: Prioriteras inte
 
 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här