Mina produkter
Hjälp
Katrin Engvers
CHAMPION **

Ta bort felaktiga fakturor i autoinvoice

av Katrin Engvers
Status: Nytt förbättringsförslag

Jag har jobbat med ekonomi i 27 år. Visma.nets  funktioner på många ställen är katastrofala. Ex.

I autoinvoice.  Om en faktura får ett felmeddelande och du där INTE kan skicka om fakturan kommer den ligga kvar i systemet som att den behöver hanteras.

 

Detta borde man lätta kunna fixa till så att vi kan ta bort dessa fakturor manuellt.

 

För att få bort merparten av dessa fakturor får vi nu lägga in våran egna mailadress för att fakturan skall försvinna från att den behöver hanteras..

Detta är inte optimalt.  Är det ett värre fel ex att den inte kan läsa av vat eller dyl komemr dessa ligga kvar för evigt.

 

 

 

 

2 Kommentarer
Christer Rexstrand
CONTRIBUTOR *
av Christer Rexstrand

Instämmer! Märkligt att det inte går att radera dessa fakturor om åtgärder blivit vidtagna. Exempelvis om jag behövt göra om fakturorna av någon anledning. Att fakturorna ligger kvar blir förvirrande om det dessutom är flera inom samma organisation som arbetar med ekonomin.

av Kristian Mårtensson

Detta önskemål ligger redan rapporterat på:
https://community.visma.com/t5/Forbattringsforslag-for-Visma/Markera-som-quot-Skickad-quot-i-AutoInv...

Detta är självklart något vi kommer implementera och vi har redan tagit detta vidare med vår utvecklingsavdelning

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här