Mijn Communities
Help
ptheunissen
CONTRIBUTOR ***

Balansbudget cao GGZ

door ptheunissen

Is er al iemand die de uitbetaling van het Balansbudget zelf ingericht heeft?

Helaas nog geen bericht van Visma gehad over hoe dit te in te richten in Payroll, zie ook idee:

Ondersteuning balansregeling nieuwe CAO GGZ

4 ANTWOORDEN 4
lauraholm
VISMA

door lauraholm

@ptheunissen We hebben naar aanleiding van de vragen rondom het registeren van de balansregeling in de cao GGZ een instructie opgesteld, die met name uitlegt hoe het balansbudget omgezet kan worden naar een opleidingsbudget: Balansbudget naar opleidingsbudget Waarschijnlijk zal dat meer verduidelijking bieden. 

Goedgekeurde oplossing
Robert007
CONTRIBUTOR *

door Robert007

Voor uitbetalen opleiding kan je een declaratie workflow inrichten waarin de werknemer een opleiding kan declareren. Je kan het totale saldo in in Beaufort opboeken op P02604. Uitbetalen doe je dan oa op P01074 (in pensioen laten tellen);deze code boekt automatisch 2604 weer af. Let op dat je voor het uitbetalen van die 20 en 40 % een andere code neemt die niet in het pensioen telt. Hiernaast zet je betaling budget per 1-7 op 0,01.

Voor verlof kan het je budget laten uitbetalen en daarnaast verlofuren inhouden. Hier kan je zelf een verlofregeling voor inrichten. 

ptheunissen
CONTRIBUTOR ***

door ptheunissen

Helaas is dit niet de oplossing. Wij werken met Payroll van Visma.net, niet met Beaufort. 

Er staat dat het de oplossing is maar dat is het helaas niet. 

ptheunissen
CONTRIBUTOR ***

door ptheunissen

Inmiddels is er een release v. 203 geweest, waarin het Balansbudget is meegenomen. Is er iemand die me op weg kan helpen met het uitruilgedeelte? Dus de keuzes opleiding of verlofuren, aangezien ik hiermee nog niet gewerkt heb binnen Visma? Hoe zorg ik dat de 20% of 40% (bij keuze opleiding) ook daadwerkelijk uitbetaald wordt?