Mijn Communities
Help
O Veenstra
CHAMPION ***

Korting onbetaald verlof verwerken voor paar dagen en met gebroken maand

door O Veenstra

Hoe kunnen we het beste een korting onbetaald verlof verwerken van een paar losse dagen in een week en met gebroken maand. Het gaat om een onbetaald verlof van 20 t/m 22 april met 4 uur per dag opname.

7 ANTWOORDEN 7
payrollsupport
CONTRIBUTOR ***

door payrollsupport

@O Veenstra 
Hiervoor kan je de looncomponenten 14210 - Korting onbetaald verlof (inclusief pensioen) en/of 14220 - Korting onbetaald verlof (met voortzetting pensioen) gebruiken. 
Als je een vraag hebt over de berekening dan kan je hiervoor een request indienen via 4me.

O Veenstra
CHAMPION ***

door O Veenstra

Bedankt voor de snelle reactie en we gaan dit testen. Ik neem aan dat het component dan op week staat?

En je voert het dan in van maandag t/m zondag?

Gaat het dan ook goed bij langdurige onbetaald verlof dus een hele maand, als je de uren van 1 week invoert?

Vincent2
CONTRIBUTOR **

door Vincent2

Weet niet precies wat je bedoelt met component maar op deze wijze gaat het goed.

Hoeft niet per se van maandag tm zondag te zijn als het maar een hele week is. Woensdag tm dinsdag kan ook bijvoorbeeld.

Bij langdurig verlof voor je ook de uren op per week die gekort moeten worden. Dit wel naar rato van het dienstverband.

Bij een contract van 20 uur met een opname van 4 uur verlof is het percentage verlof 4/20*100=20%

O Veenstra
CHAMPION ***

door O Veenstra

Ik heb het zojuist getest, maar de berekening komt 10 euro hoger uit dan wanneer we het handmatig uitrekenen en vergelijkbaar met vorig salarispakket. Voltijd salaris is 2614 en wtf is 0,5. Het zou op 181 uit moeten komen maar het komt uit op 192. Doe ik dan nog iets fout of is er nog een instelling niet goed?

 

Berekening van 181 is: 2614 x 0,3 (12/40) x 3/13 = 181

O Veenstra
CHAMPION ***

door O Veenstra

Het aantal uur lijkt wel goed te gaan, ook wanneer ik voor langere periode de 12 uur erin zet want dat moet dan 52 zijn, maar het lijkt erop dat de prijs niet goed is. Dus de 16,37, maar ik weet niet waar die vandaan komt.

OVeenstra_0-1652969852667.png

 

O Veenstra
CHAMPION ***

door O Veenstra

Kan iemand van Visma hier anders eens naar kijken?

Vincent2
CONTRIBUTOR **

door Vincent2

Wij boeken dit altijd in een hele week.

Dus per 18-04-2022 invoeren en per 25-04-2022 er weer uit. Totaal 12 uur (3x 4 uur) in deze periode.