Mijn Communities
Help
Karina Lamers-Treur
CONTRIBUTOR ***

cao VVT premie PAWW na 1 oktober 2022??

door Karina Lamers-Treur

Goedemorgen,

 

Via via horen wij dat de overeenkomst met PAWW door de VVT is opgezegd per 1 oktober a.s. Weten iemand hier al iets vanaf en zo ja, weten jullie wat de vervanging van de PAWW dan gaat worden? 

Ben benieuwd of iemand hier al meer over weet.

Bedankt.

Groet,

Karina

7 ANTWOORDEN 7
payrollsupport
CONTRIBUTOR ***

door payrollsupport

In Visma.net Payroll zal voor cao VVT de PAWW-premie per 1 oktober 2022 worden stopgezet. Dit zal plaatsvinden in de release V205 op 6 oktober 2022.

Per 1 oktober 2022 komt een verzekering 3e WW-jaar voor PAWW in de plaats. Met meerdere softwareleveranciers zijn wij in overleg met Montae & Partners over de details van deze regeling. We hopen dat er voor onze release van 6 oktober 2022 voldoende details bekend zijn om deze nieuwe regeling in te richten.

Met ingang van 1 januari 2023 zal er hiernaast een regeling worden ingericht voor de WGA-hiaatverzekering. Ook voor deze verzekering zijn de details helaas nog niet uitgewerkt.

Ina Banis
CHAMPION *

door Ina Banis

Er moet door de werkgever een aparte WGA hiaat verzekering afgesloten worden. Dit staat (als het goed is, ik heb niet gecheckt) ook in de CAO>

Marco_1
CONTRIBUTOR ***

door Marco_1

Dat klopt. Op de website Loyalis.nl/VVT moeten alle werkgevers zich verplicht aanmelden/registreren voor zowel de herverzekering 3e WW jaar en WGA-hiaatverzekering

Marco_1
CONTRIBUTOR ***

door Marco_1

In de laatste Actiz nieuwsbrief is vermeld dat de herverzekering derde WW jaar en WGA hiaat wordt verzekerd bij Loyalis

De premie's (voor rekening werknemer) worden:

0.274 % derde WW-jaar (vanaf 1-10-2022)

0.274 % WGA hiaat (vanaf 01-01-2023)

0.120 % inloop WGA hiaat (vanaf 01-01-2023)

Mee info op de site van Actiz

Karina Lamers-Treur
CONTRIBUTOR ***

door Karina Lamers-Treur

Ik ben dan wel benieuwd of Visma deze premies als standaard regelingen gaat verwerken. Misschien kan iemand van Visma daar iets over zeggen?

Marco_1
CONTRIBUTOR ***

door Marco_1

Visma heeft mij gemeld dat de inrichting hiervan naar alle waarschijnlijkheid mee gaat in de release van oktober

Willemien Verbakel
CONTRIBUTOR *

door Willemien Verbakel

Dit is inderdaad in de nieuwe CAO geregeld. 

alle werkgevers moeten een collectieve aanvullende arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten, waarin ook de herverzekering van het derde WW jaar geregeld is.