Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Actie HR Core na verwijderen ziekmelding in de Youforce App

door Lieke Sterk Huis

Wij hebben een ziekmelding verwijderd in de Youforce App als beheerder. Een manager kan dit zelf niet doen, hebben wij gemerkt. 

Nu kon ik nergens goed terugvinden of de ziekmelding dan ook in HR Core verwijderd wordt. Na een nachtverwerking zijn wij erachter gekomen dat deze ook in HR Core niet meer zichtbaar is. Echter is de ziekmelding en het verwijderen ervan op dezelfde dag gebeurd. Kan dit ook nog verwijderd worden als het deze melding een dag later wordt verwijderd? Dus mijn vraag is of er geen verdere actie meer nodig is in HR Core?

1 ANTWOORD 1
Goedgekeurde oplossing
Maarten VB
VISMA

door Maarten VB

@Lieke Sterk Huis Via de beheerderspagina kun je aangeven of een manager zelf ook ziekmeldingen mag verwijderen (om bv. een foutje zoals de verkeerde datum te corrigeren). Hier zijn wel beperkingen op (die niet gelden voor de beheerder/professional). Dit staat ook aangegeven onder de instelling (zie schermprintje).

MaartenVB_0-1693482455537.png

Het verwijderen zelf in HR Core gaat even snel en op dezelfde manier als het aanmaken van de ziekmelding. Dit is dus (zo goed als) direct. Een ziekmelding verwijderen kan ook gewoon een dag (of een paar dagen) later. Dit gaat nog altijd automatisch door naar HR Core en er zijn geen handmatige acties nodig.