Mijn Communities
Help
Ralph
CHAMPION **

Adressen niet te vinden bij declaratie kilometer (route)

door Ralph

Ter voorbereiding op uitrol pilot van de app heb ik de inrichting afgerond.
Alleen voor mijzelf en een paar andere collega's het resultaat bekeken.

Declaratie onkosten prima.

 

Bij declaratie kilometer kan ik veel adressen niet vinden bij route

Niet op postcode, niet op straatnaam en huisnummer. 

Eigen adres geprobeerd, adres werklocatie. Adres ouders wel gevonden 🙂 

 

Herkend iemand dit? 

 

7 ANTWOORDEN 7
Joyce Kievit14
CONTRIBUTOR ***

door Joyce Kievit14

@Remco te RondeIs het bekend dat de kilometers naar en van Terneuzen niet kloppen?

In de youforce app van Goes naar Terneuzen 44,60 kilometer. Terwijl in werkelijkheid en ook via Google maps het er 35 kilometer zijn.

Kan dit opgelost worden?

 

 

Hoi @Joyce Kievit14,

 

 Dat klinkt als inderdaad een verschil. En dat lijkt in eerste instantie niets te maken te hebben met de toltunnel (want via Antwerpen is het 128 km). Als je het met een voorbeeld van een adres naar een ander adres (zoals in Kilometerdeclaratie en adreswijziging - Locatie niet gevonden) meldt bij het ServiceCenter dan kunnen we het dieper analyseren. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat de kaartleverancier, wellicht ten onrechte, nog een wegblokkade heeft opgenomen zoals uitgelegd in Correctie afstand kilometerdeclaratie beschikbaar!.

 

Als jij hiervoor een melding aanmaakt gaan we het onderzoeken en je terugkoppeling geven.

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @Ralph,

 

Goed om te horen dat je bezig bent met het opzetten van een pilot. Als er veel adressen niet vindbaar zijn dan kijken we dit graag na. Het zou namelijk sporadisch voor kunnen komen dat een adres niet te vinden is. Bijvoorbeeld bij een gloednieuw woonwijk, meer uitleg daarover lees je in Kilometerdeclaratie en adreswijziging - Locatie niet gevonden. Dus als je voorbeelden hebt van ontbrekende adressen horen we het graag van je via de werkwijze beschreven in dit artikel. 

Groet,

Remco te Ronde
Misty
CONTRIBUTOR ***

door Misty

Het is niet echt sporadisch te noemen. Wij hebben ook al meerdere adressen geprobeerd (zijn bezig met inrichting app voor invoering 1-1-24) en kunnen ook veel adressen niet vinden. Het lijkt me toch logischer dat here.com dit veel vaker update? 
Padualaan 97 bestaat al jaren, niet vindbaar. Mijn collega's adres (waar hij toch echt al ruim 2 jaar woont is wel nieuwbouw maar niet zó nieuw). 

door Bastiaan Friederichs

@Misty, het is helaas niet altijd zo simpel als vaker updaten, of een exacte wetenschap.
Dat wil overigens niet zeggen dat we niet graag werken aan het verbeteren van het kaartmateriaal samen met onze leverancier.

Vaak zijn er ook pragmatische alternatieven...
De Padualaan 97 bijvoorbeeld te Utrecht, is een pand met maar liefst 4 adressen voor dezelfde locatie...
(Huisnummer 97, 99, 100 en 101, die behalve 97 allemaal bekend zijn).

Zou de medewerker dus een alternatief huisnummer gebruiken, is er voor de declaratie/afstand geen verschil.

Bovenstaande uitleg neemt niet weg dat het adres met huisnummer 97 niet gevonden kan worden, daar heb je helemaal gelijk in.

Als jij een ticket aanmaakt, pak ik deze op en werken we samen om de functionaliteit te verbeteren!

Misty
CONTRIBUTOR ***

door Misty

We zijn gesprek met projectteam om hele adressenbestand in Here te laten zetten zodat onze medewerkers niet tegen dit soort dingen aanlopen.

Goedgekeurde oplossing
Ralph
CHAMPION **

door Ralph