Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Adreswijziging al actief voor ingegeven ingangsdatum

door FBB Zorgboog

Hoe kan het dat een adreswijziging (via app/adresgegevens) direct doorgevoerd wordt in beaufort terwijl de ingegeven ingangsdatum 26-4-2024 is?

 

Ik zie bij rubriek historie wel de ingangsdatum staan, maar in de schermen staat al het nieuw adres en ook in rapportages wordt al het nieuwe adres getoond.

9 ANTWOORDEN 9

door Remco te Ronde

Hoi @Maurice van de Pol ,

 

Bedankt voor de oplettendheid, heb direct de handleiding geupdate.

 

Wat betreft 2x een wijziging valt het mee, dit speelt alleen in hele uitzonderlijke gevallen:

  • Medewerker heeft woonadres en géén specifiek post-adres --> gaat verhuizen naar ander huis --> alleen wijziging woonadres nodig
  • Medewerker heeft woonadres en wel specifiek post-adres --> gaat verhuizen naar ander huis --> alleen wijziging woonadres nodig (want postadres blijft staan)
  • Medewerker heeft woonadres en wel specifiek post-adres --> gaat verhuizen naar ander huis & wil voortaan ook post niet meer hebben op postadres --> zowel wijziging woonadres als postadres nodig (wat in de app niet complex is voor de medewerker)
Groet,

Remco te Ronde
Maurice van de Pol
CHAMPION *

@Remco te Ronde Graag gedaan. Maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik geef aan dat ik het verwarrend vind voor een medewerker om voor 1 wijziging (een verhuizing) 2 keer een ingangsdatum moet invullen:

MauricevandePol_0-1712641849932.png

 

Hoi @Maurice van de Pol,

 

Bedankt voor de verduidelijking. Het goede nieuws is dat een medewerker dit natuurlijk niet 2x hoeft in te vullen. Ik zal het hieronder toelichtingen (inclusief de verschillende varianten die je hebt).

 

De naam Youforce App blijft soms onduidelijk. Maar alles wat beschikbaar is in de App is ook beschikbaar via Mijn Youforce (desktop). Als je die gebruikt dan vult de medewerker slechts één keer de ingangsdatum.

RemcoteRonde_0-1712647581216.png

 

Vanaf hier zijn er 2 keuzes:

  • De adres wijziging gaat rechtstreeks door naar HR Core Beaufort. Onder water worden hiermee in HR Core Beaufort de juiste ingangsdata gevuld
  • De adres wijziging gaat door naar HR Self Service. Dit kies je veelal als je bijvoorbeeld nog een actie hebt voor de salarisadministratie, zoals het berekenen van de reiskosten/afstand. In dat geval worden automatisch in Self Service de FS0060 (ingangsdatum mutatie) als P01012 (ingangdatum woonadres) gevuld. Daar hoeft de medewerker of de salarisadministratie niets voor te doen.

 

Tot slot kan je (theoretisch) ook nog het de ''ouderwetse'' adreswijziging workflow in Self Service beschikbaar stellen aan de medewerker. Dat is onverstanding/onhandig, want de nieuwe variant vanuit de App (en dus Mijn Youforce desktop) is mooier. Maar kies je daar toch voor? Dan kan je met een java-script zorgen dat de medewerker alleen FS0060 (ingangsdatum mutatie) vult en dat dit automatisch wordt overgenomen in P01012 (ingangdatum woonadres). Je gebruikt dan bijvoorbeeld return(v_FS0060#).

 

Heb je nog meer vragen laat het gerust weten.

 

 

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog ,

 

Dit is afhankelijk van het door jou gekozen inrichting in HR Core Beaufort van stuurgegeven HSS_INGD ingangsdatum t/m autom.import ind.mutaties HSS. En daarnaast van wat op dit moment is de status van je salarisproductie (info salarisverwerking) in HR Core Beaufort.

 

Veelal zal je het stuurgegeven gevuld hebben met je opdrachtgever. Heb je vandaag al de salarisproductie van maart 2024 gedraaid? Dan worden vanaf het moment van het draaien van je salarisproductie (b.v. op de 22 van de maand) alle mutaties verwerkt tot en met de einddatum van de dan actieve salarisproductie. Met veel woorden betekent dit dus nadata je bijvoorbeeld op 22 maart 2024 de salarisproductie aanmaakt dat alle mutaties tot en met 30 april 2024 worden verwerkt.

 

Helpt dit antwoord je op weg?

Groet,

Remco te Ronde
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Remco te Ronde dit antwoord helpt zeker maar doordat die ingangsdatum niet meegenomen wordt naar Beaufort is dus niet te zien dat het adres pas eind april van toepassing is. Beetje verwarrend bijv wanneer men een bloemetje of kaart wilt sturen.

 

Weet jij of het vullen en exporteren van P01012 adres m.i.v. zin heeft of wordt er niets met die rubriek gedaan? 

door Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog ,

 

Aanvullende vraag om je van het juiste antwoord te kunnen voorzien. Gaat bij jullie de Adreswijziging (via App)  --> Self Service --> HR Core? Of gaat het Adreswijziging (via App)  --> HR Core?

Groet,

Remco te Ronde
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Remco te Ronde via app > Self service > HR Core ivm aanpassen reisafstand w/w

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog ,

 

Heb het even voor je geproduceerd. In dit voorbeeld zie je een adres wijziging per 26-04-2024

RemcoteRonde_0-1711369392248.png

 

Daar wordt het veld P01012 netjes meegenomen naar Self Service

RemcoteRonde_1-1711369449049.png

 

En vervolgens dus volledig gemuteerd in HR Core Online

RemcoteRonde_3-1711369604007.png

 

 

Mijn vermoeden is dat in jullie formulier inrichting van Self Service de rubriek P01012 niet is opgenomen. Of wel is opgenomen maar niet als exporteren staat.

RemcoteRonde_2-1711369585087.png

 

 

Groet,

Remco te Ronde
Maurice van de Pol
CHAMPION *

@Remco te Ronde Mag ik je erop wijzen dat P01012 ook niet in jullie handleiding staat:

MauricevandePol_0-1712578738743.png

Ik vind het ook heel verwarrend als een medewerker 2 keer een ingangsdatum voor 1 wijziging moet invoeren!