Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Push notificatie Mijn Taken

door Schiff01

Kan de app ook push notificaties sturen wanneer er vanuit de actieve signalering in Beaufort een item op Mijn Taken Youforce geplaatst wordt?

5 ANTWOORDEN 5

door Remco te Ronde

Hoi @Schiff01,

 

Op dit moment zijn de 'actieve signaleringen' nog niet zichtbaar in de inbox van de Youforce app. Maar dat wordt wel gerealisseerd.

 

Zodra dat is gerealisserd worden ze zichtbaar in de inbox, maar er zal géén push-melding worden gestuurd. Dit omdat wij, tot nu toe, denken dat je niet te veel push-meldingen moet sturen. Maar dat is ook maar een mening😊

 

Dus we zouden graag meer gevoel krijgen bij jouw mening en die van meerdere beheerders. Je mag gerust een idee aanmaken bij HR Core Beaufort (Online) met de strekking ''Push melding in app bij nieuw actief signaal''. Op die manier kunnnen we via het ideeen-forum meer input ontvangen. 

Groet,

Remco te Ronde
marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@Remco te Ronde 

Het is toch zo dat ook vanuit de actieve signalering de berichten worden doorgezet naar mijn youforce onder notificaties/taken? Anders zou het inhouden dat de signalen niet verstuurd worden en dat zou natuurlijk niet moeten. Of begrijp ik het verkeerd? gr. Marja

Marja van der Kolk

door Remco te Ronde

Hoi @marjavanderkolk,

 

Inderdaad 'actieve signaleringen' zijn nu al gewoon zichtbaar in Mijn Youforce in de Inbox. Vandaag de dag zijn de  'actieve signaleringen' nog niet zichtbaar in de Inbox in de app. Maar ook dat gaat komen.

 

De vraag van @Schiff01 ging echt specifiek over 'push meldingen'. Dat je telefoon dus gaat trillen en een melding bovenaan geeft. Dat kan handig zijn. Maar @Schiff01 geeft zelf al het nadeel aan. Stel je hebt 100 medewerkers. Daarvan hebben er misschien wel 5 een tijdelijk contract tot 30-04-2024. Als je in HR Core Beaufort een 'actief signaal' hebt op aflopen contract 6 weken vóór de einddatum. Dan gaat midden in de nacht op 19-03-2024 de telefoon van die manager 5x trillen dat tijdelijke contracten aflopen.

Groet,

Remco te Ronde
Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

@Remco te Ronde Dank voor je reactie. Ik zal het ook als idee aanmaken. 

De teamomvang van onze leidinggevende wisselt aanzienlijk, afhankelijk van het soort team. Dit kan variëren van 4 tot 100 medewerkers. Voor leidinggevenden van de grote teams zullen dergelijke push meldingen mogelijk niet wenselijk zijn. Leidinggevenden van hele kleine teams kijken vrijwel nooit in HR Self Service/de app. Voor hen is het wel wenselijk dat zij een push melding krijgen (en/of dat ze hiervan een mail ontvangen in hun mailbox, dus naast het Mijn Taken Youforce signaal).

Het mooiste zou zijn als de leidinggevende zelf kan instellen of en evt. waarvan hij push meldingen wil ontvangen.

door Remco te Ronde

Super fijn als je een idee wil aanmaken @Schiff01. En je geeft zelf inderdaad het risico van veel push-meldingen aan.

 

In zijn algemeenheid is zowel Apple (iOS) en Google (Android) veel aan het verbeteren rondom notificaties.  Stel je hebt een Android telefoon dan zie je bij 'meldingsinstellingen' van bijvoorbeeld de app van bol.com al mogelijkheden. Dat zit dus niet in de app van bol.com zelf, maar echt in Android. Mogelijk gaan die ontwikkelingen snel en kan je daarmee in de toekomst nog beter instellen waar je wel/niet push meldingen over wil krijgen.

Screenshot_20240117_090321_Settings.png

Groet,

Remco te Ronde