Mijn Communities
Help
Nicolle
CONTRIBUTOR ***

Uren gewerkt op 1e ziektedag

door Nicolle

Hoe registreer je in de app als een medewerker ziek naar huis gaat en nog 4 uur gewerkt heeft die dag?

3 ANTWOORDEN 3
Goedgekeurde oplossing
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Nicolle  ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij moet de medewerker eerst volledig ziek gemeld worden en kan direct daarna een deelherstel gedaan worden of mogelijk zelfs bij de oorspronkelijke registratie het percentage / de uren aangepast worden

Maarten VB
VISMA

door Maarten VB

@Nicolle  @FBB Zorgboog 

Het aanpassen van het verzuimpercentage is iets anders. Dit is iets dat eigenlijk (wettelijk gezien) niet toegestaan is en we zeker ook afraden. Hiermee geef je aan dat iemand bv maar voor 50% ziek is en dat is iets dat enkel een arst echt mag bepalen.

 

Binnen het verzuimdomein is een ziekmelding gewoon een ziekmelding. Het maakt in die zin niet echt uit of de medewerker de hele dag niet is komen werken of na een aantal uur ziek naar huis gegaan is. Je registreert gewoon dat de medewerker per die dag ziek is en die dag zal ook meetellen als eerste ziektedag.

Nicolle
CONTRIBUTOR ***

door Nicolle

Hoi Maarten, bij ons is de ziekmelding gekoppeld aan een roostersysteem.  Daar wil je de uren wel nog hebben staan. Maar ik denk dat het nu niet anders kan dan op de manier zoals boven wordt gesteld.