Mijn Communities
Help
Taroena1
CONTRIBUTOR **

leasefiets en reiskosten woon-werk via de gewerkte dagen

door Taroena1

Op de dagen dat de werknemer met de leasefiets naar de zaak reist, mag geen onbelaste reiskostenvergoeding worden verstrekt, wij verstrekken deze dan op dat moment bruto. Hoe zorg ik ervoor dat dit op een juiste manier aangegeven kan worden door de medewerkers in de gewerkte dagen? Niet iedereen heeft een leasefiets namelijk, er rijden ook werknemers op een eigen fiets naar de zaak.

2 ANTWOORDEN 2
Taroena1
CONTRIBUTOR **

door Taroena1

Goedemiddag Marjon,

Ik hoop dat er nog een beter oplossing komt in de YF app.

Wij hebben het nu als volgt ingericht:

Als een medewerker een leasefiets heeft en gebruikt voor woon-werk. Dan zetten we in de gewerkte dagen app alleen de thuiswerkvergoeding aan. Medewerkers kunnen dan niet meer woon-werk indienen via gewerkte uren.

Tegelijkertijd activeren er twee declaraties in de app. Een declaratieformulier voor declareren van kilometers woon-werk op de leasefiets (de bruto-vergoeding) en een declaratieformulier voor de kilometers woon-werk die iemand rijdt met een ander vervoersmiddel van de leasefiets (dit is een netto vergoeding incl opbouw uitruil voor FB).

Omslachtig voor de medewerkers en moeilijk uit te leggen, maar ze kunnen zo wel declareren.

Goedgekeurde oplossing
Marjon van Montfort
CONTRIBUTOR *

door Marjon van Montfort

Dag, ik ben benieuwd naar het antwoord op de vraag van Taroena1. Ik heb ongeveer dezelfde vraag en wil graag weten hoe we dat inregelen. Groet MarjonvM