Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Velden op digitaal te ondertekenen document invullen

door FBB Zorgboog

We hebben soms documenten die we digitaal willen laten ondertekenen maar daarin zou de ondertekenaar eigenlijk eerst nog bepaalde velden of checkboxen moeten invullen.

Is daar ook een oplossing voor?

3 ANTWOORDEN 3

door Sylvia_Huntjens (Bijgewerkt ‎11-07-2022 14:14 door Sylvia_Huntjens VISMA )

Hi @FBB Zorgboog ,

 

Indien er bepaalde zaken gevuld moeten worden op het document. Dan dient er vooraf door middel van een inrichting van de template en van het formulier binnen het betreffende proces (Self service) ingericht te worden wat eventueel optionele velden zijn die gevuld moeten worden zodra het document als PDF wordt opgemaakt ter ondertekening.

De ondertekenaar dient in het geval dat jij aankaart dus toegang te hebben tot de mutatie om de nodige velden/checkboxen te kunnen vullen binnen de mutatie. 

 

 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Sylvia_Huntjens even voor de duidelijkheid: het betreft bijv een loonbelastingverklaring die een nieuwe medewerker zou moeten invullen (=1 veld aanvinken) en ondertekenen. Die nieuwe medewerker heeft nog géén toegang tot Youforce.

Klopt dan mijn conclusie dan het dan dus niet mogelijk is de toekomstige medewerker dat formulier te laten invullen en te laten ondertekenen?

door Sylvia_Huntjens

Hi @FBB Zorgboog,

Als de MW nog niet in Self Service kan, dan dient een andere rol het vinkje bij de betreffende rubriek aan te zetten voor de MW binnen het indienstproces. Het ondertekenen kan vervolgens doorgezet worden naar de MW. Door het mail adres en mobiel tel nr. van de MW in te vullen. De MW ontvangt dan een email om het aangeboden document te ondertekenen. 

 

Bovenstaande is in het geval van een volledig indienstproces waarbij de MW nog niet in Self Service kan. Indien er een opgesplits indiensttredingsproces is kan de rol van het aanvullen van MW gegevens, toegekend worden aan de MW zelf.  Indien er inhoudelijk meer vragen zijn over het indienstproces en de mogelijkheden hiervoor,  dan verwijs ik je graag door naar het Service desk.