Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

geen emails ontvangen n.a.v. PDOL storing

door Raymond_de_Rozario

Goedemiddag,

 

Helaas heb ik geen mails mogen ontvangen over de PDOL storing Storing Personeelsdossier voor professionals - Visma Community

 

Zijn er meer mensen die hetzelfde hebben ervaren? Niet de initiële mail, niet te updates...

 

Alle andere mails van de community krijg ik wel binnen, de mailadressen staat hier al op de whitelist dus daar ligt het niet aan.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

13 ANTWOORDEN 13

door Brian van de Grift

@Raymond_de_Rozario Al jij overtuigd bent dat alles goed staat, dan is mijn advies toch hiervoor een aanvraag in te dienen, met hierin alle bovenstaande info. Dit helpt bij de analyse.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

@Brian van de Grift, ik ben nergens van overtuigd, dat is een aanname. Ik kom juist naar de community toe met de vraag of er meer mensen zijn die de e-mails van dit topic niet hebben gekregen. Van jouzelf en van @Jar1k krijg ik vragen/suggesties, welke ik bevestig al te hebben gezet n.a.v. vorige e-mail problemen. Maar ik heb melding Aanvraag #33070915 | Visma | Raet - Customers Account (4me.com) aangemaakt.

 

Zie ook bericht Bij verstoringen standaard mailverzending aan alle... - Visma Community waarin meerdere mensen aangeven geen berichten te ontvangen wanneer er een bericht wordt geplaatst in verstoringen. @Remco te Ronde heeft hier ook stappen in ondernomen

Raymond_de_Rozario_0-1678434739232.png

Remco, kan je aangeven wat de status is van de door jou eerder genoemde stappen van 14-11-22?

 

Zie ook Aanvraag #28868295 | Visma | Raet - Customers Account (4me.com)

Daarin heeft @Henk Hesseling het ook over security settings van de mail servers, is daar al meer over bekend?

Raymond_de_Rozario_1-1678435157783.png

 

De bijlage in bovenstaand screenshot:

Raymond_de_Rozario_2-1678435208604.png

 

Deze heb ik al aan staan, en heeft tijdelijk geholpen

 

Zijn er misschien instellingen van de mailadressen aangepast? Misschien dat 

 

·         reply.support@raet.com
·          noreply@community-mail.visma.com

 

aliassen zijn, maar dat er op de achtergrond een aanpassing heeft plaatsgevonden aan het primaire mailadres? Dat wil soms ook voor problemen zorgen.

 

 

 

 

 

Mijn advies zou in ieder geval zijn om een kennisbank document te maken: "Ontvang je geen e-mails? Controleer dan eerst onderstaande stappen."

 

  • Meldingsinstellingen
  • Dossier instellingen
  • Mijn abonnementen
  • E-mailadressen die aan de whitelist zijn toegevoegd

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Goedgekeurde oplossing
Brian van de Grift
VISMA

door Brian van de Grift (Bijgewerkt ‎10-03-2023 09:36 door Brian van de Grift VISMA )

@Raymond_de_Rozario bedankt voor de tip. Bovenstaande items zijn opgenomen in onze community roadmap. Volgens mij is de oplossing voor jouw concrete probleem (waar je dit forum item voor hebt gestart) je abonneren op de betreffende community. Het lijkt erop of je deze wel hebt toegevoegd aan jouw communities voor "snel zoeken" maar niet bent geabonneerd. Tip: hier klikken op "abonneren"

BrianvandeGrift_0-1678436857135.png

 

BrianvandeGrift_1-1678436919552.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Nog een vraag: dat onderste screenshot heb ik volgens mij niet geplaatst. Waar heb je die vandaan? En als ik kijk naar het door mij eerder geplaatste screenshot, dan had ik het toch wel geactiveerd?

Raymond_de_Rozario_0-1678439252504.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

@Brian van de Grift Mijn excuses, die stond inderdaad niet aangezet. Ik dacht echt dat ik deze had aangezet en ook meldingen ontving vanuit deze community.

 

Ik ben al mijn abonnementen langs gelopen en heb dit waar nodig aangezet (waren er maar een paar).

 

Ik hou het in de gaten. Dank je wel!

 

Dank


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

@Raymond_de_Rozario Geen probleem, help graag waar mogelijk.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

@Brian van de Grift en @Jar1k :

 

Raymond_de_Rozario_0-1678113644576.pngRaymond_de_Rozario_1-1678113703540.png

 

Al mijn abonnementen staan ingesteld op Alles

De vinkjes heb ik al staan n.a.v. eerder gedane meldingen.

Ik zou heel graag willen dat ik belangrijke mails, zoals de verstoring van vandaag, ontvang en er niet via-via achter moet komen,


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Jar1k
CHAMPION *

door Jar1k

@Raymond_de_Rozario wat dan nog rest is dat onze IT-afdeling had ontdekt dat bepaalde mailhostst van de community op publieke blacklists staan. Omdat wij er nu geen last meer van hebben, heb ik daar verder geen effort meer in gestoken. Wellicht dat dit jou nog kan helpen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

@Jar1k ik ben mijn archief ingedoken, en vond deze reactie van onze ICT:

Raymond_de_Rozario_0-1678115423171.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Jar1k
CHAMPION *

door Jar1k

@Raymond_de_Rozario @Brian van de Grift bij ons heeft dit probleem (geen e-mail berichtgeving van community) ook lang gespeelt. De servicedesk kwam uiteindelijk met de volgende oplossing. Het lijkt erop dat dit bij ons geholpen heeft. Dit vinkje (Posts en revisies die ik al gelezen heb, negeren) moet uitstaan:

Jar1k_2-1678113118466.png

 

door Brian van de Grift

@Raymond_de_Rozario Misschien vragen naar de bekende weg, maar ben je op de community van Youforce dossier geabonneerd?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

@Brian van de Grift , ja hoor:

Raymond_de_Rozario_0-1678112205757.png

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

@Raymond_de_Rozario En de notificaties voor deze community staan ook goed? Zo ja, zou je dan een aanvraag willen registreren zodat we verder op zoek kunnen gaan naar een oplossing.