Mijn Communities
Help
Ayse Salmaz 81
CONTRIBUTOR ***

Foutmelding in Flex ??

door Ayse Salmaz 81

Zijn er meer die last hebben van dat als er in Flex extra uren gekocht worden er een foutmelding gegeven wordt ondanks er genoeg saldo is, maximum niet overschreden wordt etc. ?

 

AyseSalmaz81_0-1715937925522.png

 

Max staat ingesteld op 

AyseSalmaz81_1-1715937961594.png

 

 

5 ANTWOORDEN 5

door André Visschers

Deze melding komt in beeld als
het totale verlofsaldo van de medewerker plus het aantal te kopen uren
groter is dan
de waarde van parameter PARR_VerlofKopen_MaxSaldoInDagen maal 7,2 uur (of 8 uur).
De parameter PARR_VerlofKopen_MaxSaldoInDagen staat standaard op 250. Je kunt de parameterwaarde eventueel aanpassen.

Ayse Salmaz 81
CONTRIBUTOR ***

@André Visschers  bedankt voor je reactie. zijn de parameters aangepast dit jaar? 

Vorig jaar heeft werknemer in december ruim 300 uur gekocht, en toen kreeg hij de melding niet.

Zo ja, waarom?

 

@Ayse Salmaz 81 
De parameters zijn niet aangepast.
Het programma neemt het huidige verlofsaldo mee in de controle. Is het totaal nu misschien te hoog?  
Zoniet, zou je een request kunnen aanmaken in 4Me met de details van de medewerker?

Ayse Salmaz 81
CONTRIBUTOR ***

@André Visschers  ah, zie al wat er gebeurd. hij neemt idd zijn huidige verlofsaldo mee zie ik, werknemer is een van de weinige die al een vrij hoog saldo heeft staan. en nu hij wilt bijkopen komt hij boven de 250 dagen totaal incl. verlofsaldo. En in flex ingesteld op 250. vandaar de werknemer de melding ontvangt. Is de 250 een standaard instelling? 

Er is geen max bij ons op uren die gekocht mogen worden uit IKB.

@Ayse Salmaz 81 
De grens van 250 dagen is verouderd. Tot 2021 was het mogelijk om maximaal 50 weken (=250 dagen) fiscaal vriendelijk verlof te sparen. De grens is opgehoogd naar 100 weken.  Je zou de parameter kunnen verhogen naar 500.