Mijn Communities
Help
merelsmit
CONTRIBUTOR **

Foutmelding uitbetalen IKB

door merelsmit

Medewerkers krijgen foutmeldingen op het moment dat ze IKB proberen uit te laten betalen.

Het lijkt erop dat het systeem kijkt naar het budget per maand en dit bij elkaar optelt ipv het saldo.

 

Als ik kijk naar het overzicht in de bijlage zie ik een verschil tussen budget per maand en het saldo.

In de maand mei is er met terugwerkende kracht extra salaris uitbetaald ivm de nieuwe CAO die per 1 januari in ging. Daarnaast zijn vanaf deze maand alle salarissen omhoog gegaan. 
Dan zou er in het overzicht ook een hoger budget per maand moeten staan, deze is hetzelfde gebleven.

 

Kan het zijn dat wij iets vergeten zijn aan te zetten / draaien bij de wijziging cao?

Ik hoor het graag.

 

 

 

I

Overzichtelijk overzicht.png

 

 

3 ANTWOORDEN 3
merelsmit
CONTRIBUTOR **

door merelsmit

@André Visschers Ik hoor graag hoe ik een request kan indienen in 4me? Is dit een apart portaal?

door André Visschers

@merelsmit 4Me is de applicatie van het Service Center van Visma-Raet, waarin klanten requests kunnen aanmaken.  Vroeger heette het ITRP. Zie de pagina: https://www.vismaraet.nl/contact/

AndrVisschers_0-1690284132109.png

 

Goedgekeurde oplossing
André Visschers
VISMA

door André Visschers

Het is lastig deze vraag te beantwoorden zonder te veel persoonlijke gegevens op deze community te zetten.  Ik ga er van uit dat jullie cea-nummer eindigt op ..370 en dat het registratienummer van deze medewerker eindigt op ..15.

Uit de Flex Benefits database haal ik de volgende gegevens:
De medewerker had oorspronkelijk een IKB budget van 529,23 euro per maand.  In mei is dit verhoogd naar 581,57 per maand. Voor de maanden januari t/m april is het IKB budget herrekend. De nieuwe waarden zijn geïmporteerd in Flex Benefits bij de rubrieken RUBR_Budget3_OpbouwVastMnd02 t/m RUBR_Budget3_OpbouwVastMnd07. Alleen bij januari staat de iets lagere waarde van 579,88 euro. Je ziet de nieuwe waarden staan op het Budget overzicht in jouw printscreen in de kolom Budget per maand. Je kunt de waarden zelf ook controleren in Flex Benefits op het venster Beheer > Werknemerbeheer > Werknemergegevens > Basisgegevens > tabblad Salarisgegevens.

Helaas ontvangt Flex Benefits geen terugwerkende kracht mutaties voor de rubrieken RUBR_Budget3_SaldoMnd01 t/m RUBR_Budget3_SaldoMnd04. Daarom zie je op het Budget overzicht voor de maanden januari t/m april nog de oorspronkelijke waarden.  Vanaf mei zijn wel de nieuwe waarden geïmporteerd in Flex Benefits. Bij de maanden mei t/m juli staan de correcte bedragen in de kolom Saldo.

AndrVisschers_0-1690205613165.png

Ik verwacht dat de medewerker vanaf mei de juiste keuzes kan maken voor het uitbetalen van IKB-budget.  Als dit niet zo is, kun je dan een request aanmaken in 4Me, met een printscreen van de foutmelding?   4Me is een beveiligde omgeving, beter geschikt voor het uitwisselen van persoonlijke gegevens.