Mijn Communities
Help
Maurice van de Pol
CHAMPION *

Controleoverzicht loonaangifte: S.v.p. toevoegen code 1788

door Maurice van de Pol

Graag op het controleoverzicht loonaangifte code 1788 Loon ZVW max Tarief (en dan ook maar meteen code 1789 Loon ZVW bijz Tarief) toevoegen.

 

Het is werkelijk onbegrijpelijk dat deze ontbreekt op het controleoverzicht terwijl alle andere premielonen er wel op staan maar dat je voor deze 2 codes naar het resultatenoverzicht moet. Maar op het moment dat het een herrekening over verschillende maanden betreft moet je op detailniveau (maand of zelfs werknemer)  gaan grasduinen.

5 ANTWOORDEN 5

door Evert van Manen

Dag Maurice, dit is al lange tijd een gemis begrijp ik ? Ik heb dit niet eerder gehoord en dit zou een wens kunnen zijn om deze toe te voegen. We zitten echter in een traject met Reporting, waarbij de output zoals deze in salarisdossier terecht komt, beschikbaar komt in Reporting; behalve de salarisstrook en jaaropgave. We hebben verschillende specificaties doorgegeven en de logische oplossing is, dat dit daar wordt gedaan. Daarbij geldt ook dat wanneer je het wenselijk vindt om ook andere uitvoercodes toe te voegen aan een rapport, dit daar mogelijk wordt. Dus gewoonlijk zou ik je vragen hier een wens voor te maken, nu vraag ik je om even af te wachten totdat  in Reporting meer rapportages zichtbaar worden. Jullie werken al met BOL, dus toegang tot YR is geen probleem.

Maurice van de Pol
CHAMPION *

Hoi Evert, bedankt voor je reactie. ik had de hoop al opgegeven dat nog iemand zou reageren. Ik heb het inderdaad al meerdere keren in de afgelopen jaren aangegeven. 

Persoonlijk vind ik het niet wenselijk dat output zoals het resultatenoverzicht en controle-overzichten via YouForce Reporting gaat lopen. Dergelijke output zou daarmee te wijzigen zijn en verliest dan waarde voor de accountant en interne controleprocessen.

Simone Weijers
CONTRIBUTOR **

Goededag Maurice,

In het salarisdossier (salarisproducties), staat een resultatenoverzicht welke niet te aan te passen is. 

Maurice van de Pol
CHAMPION *

Hoi Simone, die gebruik ik uiteraard nu ook maar straks gaat die dus verdwijnen (naar YouForce Reporting).

@Maurice van de Pol  Hoi Maurice, hoe de controleurs hier op termijn naar kijken is voor mij ook een vraag. Ik kan me indenken dat we, net als de mutaties in MSG, deze vertraagd alsnog in PDF vorm worden opgeslagen in mssn wel dossier. Voor de 'werkjaren' huidig en vorig jaar, zou je met Reporting kunnen werken en daarna deze wellicht toevoegen in een 'bevroren' vorm. 

 

Het is wel zo dat wij enthousiast zijn om alle output iig in reporting te laten landen, omdat gewenste wijzigingen in overzichten, daar simpel is voor zowel klanten als voor ons. Maar hoe dit verder z'n verloop gaat krijgen, moeten we nog zien. De echte payroll voordelen in Reporting staan nog in de kinderschoenen; de uitvoercodes en sinds deze maand, de werkgevercodes worden bij iedere productie meteen doorgestuurd. Daarna moeten de invoercodes nog en dan is alles daar maakbaar. Maar inderdaad: de controleurs gaan hier ook iets van vinden. Dank voor je reactie.