Mijn Communities
Help
KarinGerse
CHAMPION *

HR Core Education - hoe berekeningsmethode reiskosten cao PO ??

door KarinGerse

ik probeer de nieuwe km ww reiskosten vergoeding bij het personeel na te rekenen, maar ik kom er echt niet uit.

ik doe bijv. 11,9 ww afstand enkele reis met 3 reisdagen

(11,9*2(heen en weer))-14 km(franchise) * 3 dg /5*208*0,17, dan kom ik uit op 18,90 en in HRCore komt de proefberekening uit op 17,36

2 ANTWOORDEN 2

door Evert van Manen

@KarinGerse  We hebben hier enkele calls over ontvangen, de berekening  werkt nu zoals hij moet werken, wel hebben we een enkel probleem waarbij een hogere maximering soms niet goed rekent. Ook die aanpassing wordt in de Release notes beschreven met een herrekening. De foute berekening die je hier meldt, ging uit van een 12 maands uitbetaling ipv 11 maanden; door meer maanden, wordt de maandelijkse reiskosten lager, maar zou je in augustus ook gwn reiskosten ontvangen. Dit is niet wat de PO-Raad wenst; dus is de aanpassing inmiddels ook al uitgevoerd.

 

Ik realiseer me dat dit hier nu een mosterd na de maaltijd antwoord is; in de release notes ( 2024-02/19 CAO Primair Onderwijs - Reiskosten Woonwerk en Maximering) en berichtgeving staan onze officiele reacties.

Wim Boogaard
CHAMPION *

door Wim Boogaard

Beste @Evert van Manen, je antwoord is niet helemaal mosterd na de maaltijd. Het probleem is ook niet helemaal verholpen.

 

Zie het request dat ik hierover gisteren heb ingediend.

 

In de range tussen 25 en 32 km. gaat de berekening nog niet goed. Blijkbaar gaat hij de 7 km. dan weer bijvoegen, terwijl in de inrichting e.e.a. wel conform CAO-inrichting (CAO PO) staat.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie en oplossing. 

 

WimBoogaard_0-1712143594034.png