Mijn Communities
Help
Marja1966
CONTRIBUTOR *

Inlezen salarisregeling Gemeente nieuwe CAO

door Marja1966

Goedemorgen,

 

In Gemal Zenden- en ontvangen staan de salarisregelingen van de nieuwe CAO Gemeenten gereed. Ik heb nog nooit eerder zo'n bestand ingelezen.

Moet dit op de H-schijf of op de J-schijf?

Moet applicatiebeheer hier nog iets in doen?

Moet er in BO4 nog iets worden aangepast n.a.v. de aanpassingen in tredes van de lagere salarisschalen?

 

Ik hoop dat iemand me de weg kan wijzen. Alvast bedankt.

6 ANTWOORDEN 6
Dassen Claudia
CONTRIBUTOR ***

door Dassen Claudia

Waarom zouden we de salarisregeling moeten inlezen? Het is toch geen nieuwe regeling. 
Is het niet de bedoeling de salarisbedragen?

 

DassenClaudia_0-1705051317248.png

 

Dassen Claudia
CONTRIBUTOR ***

Op J schijf staan 4 files-

cao rijk - 2 

cao gemeente 2 

onder J - Raet/payroll-tables

 

hoe kom ik nu verder? 

 

Svp hulp - 

Goedgekeurde oplossing
Nico O
CONTRIBUTOR *

door Nico O

Hoi Marja, ik heb even opgezocht in Support hoe je dit moet doen, ik heb deze vraag vorig jaar gesteld en kreeg onderstaand antwoord

Hebben jullie Beaufort Online? Zoja dient het bestand op de J drive geplaatst te worden.

 

Ga naar Youforce in de hosted omgeving

  • Kies de optie Zenden en Ontvangen
  • Kies de optie Ontvang
  • Klik op het pijltje voor Payroll Gemal Direct
  • Kies de optie Salarisregelingen
  • Klik op de knop deselecteer alles
  • Selecteer de salarisregeling die u wilt ontvangen door deze aan te vinken
  • Klik op de knop ontvangen
  • Het bestand of de bestanden worden binnengehaald in de weergegeven directory

Ga naar HR Core Beaufort Online

  • Kies Hoofdmenu,
  • Kies Applicatiebeheer
  • Kies Importeren gegevens
  • Kies Importeren geg. salarisregeling
  • Kies direct uitvoeren
  • Selecteer scherm of printer voor weergave van het te maken importverslag
  • Bevestig door op de groene vink te klikken
  • Er komt een melding (PI-2790) Na het importeren van de salarisregeling(en), dient u de vervallen schalen handmatig te verwijderen
  • U klikt op knop OK
  • De bestanden worden geimporteerd, hier wordt een importverslag van geprint/weergegeven op het scherm waarop, als de import correct verloopt wordt weergegven welke salarisregelingen er zijn geimporteerd en wat er is weggeschreven

De volgende stappen om bruto salaris te bepalen bij alle medewerkers:

  • Kies Hoofdmenu
  • Kies Salarisadministratie
  • Kies Salarisregelingen
  • Kies Bepalen bruto salarissen
  • Laat het vinkje staan bij Alle salarisregelingen of selecteer de gewenste salarisregeling
  • Met het veld Selectiedatum kunt u de dienstverbanden selecteren waarvoor de herberekening geldt, namelijk alle dienstverbanden die op of na de opgegeven datum actief zijn.
  • Beaufort bepaalt de ingangsdatum voor het opnieuw berekenen van de brutosalarissen. U kunt voor het uitvoeren van de herberekening hiervan afwijken met een eigen ingangsdatum voor de historie. Dit doet u door een ingangsdatum wijziging op te geven met de gelijknamige optie in het pulldownmenu Rubriek:

 

 

 

  • Let op: indien de ingangsdatum niet (correct) wordt opgegeven kan dit na de actie alleen handmatig in de historie worden gewijzigd.
  • Bevestig door op de groene vink te klikken
  • Kies direct uitvoeren
  • Selecteer scherm of printer voor weergave van het te maken mutatieverslag
  • Er wordt een mutatieverslag bepalen bruto salarissen aangemaakt waarop de aangebrachte mutaties worden vermeld
Yvonne65
CONTRIBUTOR **

door Yvonne65

Hoi Nico, ik heb de releasenotes gelezen van 2023-05 maar twijfel of ik nu wel of niet een afwijkende ingangsdatum moet selecteren (2 januari 2023). 

Alvast bedankt voor de reactie. 

Lumalde
CONTRIBUTOR **

door Lumalde

Ik zou kiezen voor 02-01-23.

Marja1966
CONTRIBUTOR *

door Marja1966

Hoi Nico,

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga ermee aan de slag.

Fijne dag!!