Mijn Communities
Help
RobZuethof
CHAMPION **

Loonkorting bij ziekte

door RobZuethof

Wij hebben te maken met loonkorting bij ziekte. Gemal kan dit % volgens mij niet automatisch berekenen.

Hoe gaan andere (GGZ) instellingen hier mee om. Heeft iemand een tool oid om dit te kunnen berekenen.

Nu erg omslachtig.

7 ANTWOORDEN 7
Goedgekeurde oplossing
Evert van Manen
VISMA

door Evert van Manen

@RobZuethof Rob, we hebben elkaar net gesproken, wil je hier een wens voor aanmaken. Het gaat jou om het feit, dat je na 6 mnd (conform de CAO) je zelf de kortig alsnog handmatig moet opvoeren en waarom dit niet automatisch wordt gedaan; de ziekte en het percentage is immers al bekend gaf je aan.. We zien de wens verschijnen.

 

KarinGerse
CHAMPION *

door KarinGerse

wij werken met HRCore Education en daar geven we met een looncomponent in percentage op wat er gekort moet worden. het percentage berekenen wij in een Excel-bestand.

Ellie van der Heide
CHAMPION **

door Ellie van der Heide (Bijgewerkt ‎29-02-2024 13:41 door Ellie van der Heide )

Ik ben even benieuwd naar de reacties. Wij hebben vorig jaar een test gedaan en in een proefproductie het een en ander ingeregeld en laten berekenen. In principe kon Gemal dat wel (mits je ziektegegevens in een procedure maandelijks verwerkt) echter vonden wij een afronding in de berekeningsmethodiek zulke grote verschillen geven (euro's en geen centen) dat we het niet goed uitlegbaar vinden naar werknemers. Visma gaf aan dat het al jaren zo werkt en andere klanten geen klachten hebben. Helaas. Dus... wij rekenen nog handmatig. 

 

Mochten er andere klanten zijn die de korting toepassen, dan hoor ik graag hoe zij kijken naar de berekeningsmethodiek. 

Dag Ellie, we hebben elkaar gesproken en je wees op een eerdere call 38625834 met inhoud 'Berkening Gemal ziekengeld ORT dmv uitvoercode 2001 afwijkend door afronding'. Die hebben we in 202310 gesloten met de opmerking geen aanpassing door te voeren, maar ik heb je gisteren beloofd deze nogmaals te beoordelen, daarover informeer ik je dan rechtstreeks, vriendelijke groet Evert.

Marian Linssen
CONTRIBUTOR ***

door Marian Linssen

Vreemd dat Visma voor berekening loonkorting tijdens ziekte geen goede procedure heeft. Andere salarissystemen kunnen dit wel. @Ellie van der Heide : welke maandelijkse procedure van ziektegegevens bedoel jij, ik heb dit nagevraagd bij Visma Raet, maar krijg als antwoord dat ze niet weten wat jij bedoelt en dat ik het jou moet vragen.

Ellie van der Heide
CHAMPION **

door Ellie van der Heide

Excuses voor de verwarring Marian, ik had het eigenlijk over de ziekengeld ORT (TOD) berekening, mijn vraag had dus elders gesteld moeten worden.

Marian Linssen
CONTRIBUTOR ***

door Marian Linssen

oke, dankjewel voor je antwoord!