Mijn Communities
Help
Gerlinde Merse
CONTRIBUTOR *

foutmelding bij herziening WAB

door Gerlinde Merse

Wij krijgen foutmelding L2302 bij medewerkers die 21 of jonger zijn en meerdere dienstverbanden hebben. 

Wij hebben medewerkers standaard op code 2170 code 'tarief WW Awf' op automatisch berekenen, echter in Gemal bij meerdere perioden wordt automatisch code 3 herzien meegenomen, hierdoor  krijgen we naar onze mening melding foutcode L2302.

 

Hebben meer gebruikers hier last van? Of heeft iemand de oplossing?

5 ANTWOORDEN 5
Ans Timmer-Kreike1
CONTRIBUTOR ***

door Ans Timmer-Kreike1

Ik krijg hetzelfde! 

R Kooijman
CONTRIBUTOR *

door R Kooijman

Ook wij krijgen in onze proefproductie melding L2302 bij medewerkers jonger dan 21 jaar die onder de 52 verloonde uren per maand blijven, maar waarbij in bepaalde maanden aangegeven wordt met code 3 dat deze moet worden herzien. Al een call ingeschoten, waarbij antwoord was dat je invoercode 02170 code tarief WW Awf op een andere waarde moet zetten  dan 3.

Wij begrijpen alleen niet waarom de melding L2302  bij de ene maand onterecht wel komt en bij de andere maand niet.

door Niek Grupstra

We hebben gisteren een bericht over dit onderwerp geplaatst op de nieuwspagina.

 

https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-Payroll-Gemal/Melding-L2302-na-automatisch-herzien-pr...

Sandra12
CONTRIBUTOR *

door Sandra12

Hoi Niek,

 

Bij het afroepen van de herziening WW 2023 krijg ik geen output.  Ik krijg een foutmelding 134 mutatie in deze productie niet toegestaan op code 99234= 1 autom. herziening ww-premie. 

Graag heb ik z.s.m. contact met je hoe ik dit kan oplossen.

 

door Niek Grupstra

Hoi Sandra,

 

Vermoedelijk heb je geen aanvullende correctieproductie afgeroepen. In het scherm 'selecteren werkgever / productie kies je voor correctieproductie en werkgevercode 99231 Code correctieproductie leg je vast met waarde 2. Als dat het probleem niet verhelpt wil ik je verzoeken contact op te nemen met ons service center. Dan kun je in een beveiligde omgeving bijlagen toevoegen en helpen zij je verder.

 

Dit communitybericht is bedoeld om informatie te geven over melding L2302 bij automatisch herzien WAB. Voor vragen over andere situaties of specifieke andere fouten die je tegen komt wil ik iedereen verzoeken een ticket in te dienen bij ons service center.