Mijn Communities
Help
Frans Bekkers
CHAMPION *

2-factor authenticatie

door Frans Bekkers

Als ik (professional) inlog in Mijn Youforce en mijn organisatie emailadres opgeef, krijg ik geen 2-factor authenticatie. Dit krijg ik wel als ik met mijn Youforce account inlog.

Hoe kan dit?

5 ANTWOORDEN 5
Goedgekeurde oplossing
Bas Menken - Gemeente Leiden
CHAMPION ***

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Als je met je werk email inlogt dan log je in via de SSO van je eigen organisatie. Het is wel zo dat als je bepaalde onderdelen van Youforce wilt openen dat je alsnog met je Youforce account moet inloggen

 

Anja Brouwer1
CHAMPION **

Ik loop tegen het voglende aan. Bij ons werken we al zo lang met SSO dat managers hun wachtwoord niet meer weten.

Nu wil ik ze toegang geven tot Youforce reporting, ze moeten dus inloggen met hun Youforce account. Kan ik ze gewoon een wachtwoord toesturen via individueel gebruikersbeheer of  gaat dit dan fout met de SSO?

door Sabine Koelewijn

Hoi @Anja Brouwer1

Is voor deze gebruikers al een account geactiveerd in Youforce Account Beheer? Als dat zo is dan kunnen deze gebruikers zelf hun wachtwoord resetten met de knop problemen met inloggen. Zie hiervoor ook dit kennisartikel voor meer informatie. Als het account nog niet geactiveerd is kan je in Youforce Account Beheer een account activeren. Zij krijgen dan een mail waarmee zij een gebruikersnaam en wachtwoord aan kunnen maken en de 2fa kunnen koppelen. In deze video wordt stap voor stap uitgelegd hoe zij kunnen inloggen. 

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Ze hebben al een Youforce account, dus daar gaan we mee aan de slag. Nu wil ik deze managers ook als testgroep gebruiken voor de Youforce -app. Daar moeten ze dan ook het wachtwoord van het Youforce account voor gebruiken?

door Sabine Koelewijn

Hoi @Anja Brouwer1 , 

 

Dat kan, maar ze kunnen ook gewoon met SSO inloggen. Zie ook dit artikel: inloggen op de Youforce App