Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Autorisaties obv rol icm OE

door Schiff01

Naar aanleiding van het webinar mbt het nieuwe autorisatiebeheer heb ik nog de volgende vraag:

 

Wanneer we autorisaties toekennen op basis van een rol (waarmee de medewerker in Beaufort gekoppeld staat aan de HOE) icm de OE waar de medewerker zelf als medewerker op staat, klopt het dat dan de autorisaties automatisch beeindigd worden op het moment dat de medewerker niet meer op deze OE werkzaam is.

Worden de autorisaties ook automatisch beeindigd wanneer een medewerker uit dienst gaat? Dan is deze immers ook niet meer werkzaam voor betreffende afdeling?

4 ANTWOORDEN 4
Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

@Remco te Ronde Zou je mijn vraag van 15 juni nog willen beantwoorden?

Alvast bedankt!

Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

Hallo @Remco te Ronde,

 

Dank voor je reactie. Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ik zal hieronder op een andere manier en met een voorbeeld proberen uit te leggen wat ik bedoel.

 

In de nieuwe werkwijze voor autorisatiebeheer maak ik een nieuwe autorisatie aan. Die richt ik als volgt in:

Naam:                                                                  Toegang tot Beaufort

Toekennen aan:                                             Rol – administratief medewerker

Toekennen aan geselecteerde OE’s:       Afdeling P&O

Inhoudelijke autorisatie:                             Toegang tot HR Core Beaufort Online

 

In de organisatiestructuur in Beaufort is de administratief medewerker gekoppeld aan de HOE.

 

Ik verwacht op basis van bovenstaande dat alle administratief medewerkers die werkzaam zijn op de afdeling P&O toegang hebben tot HR Core Beaufort Online.

 

Ik verwacht dat wanneer de administratief medewerker niet langer meer voor de afdeling P&O werkt, maar bijv. voor de afdeling communicatie, de toegang tot HR Core Beaufort Online automatisch wordt ingetrokken.

 

Ik verwacht dat wanneer de administratief medewerker niet meer in dienst is (maar per ongeluk nog wel actief aan de HOE gekoppeld staat), deze persoon geen toegang meer heeft tot HR Core Beaufort Online, omdat deze persoon, doordat hij uit dienst is, niet meer aan de afdeling P&O gekoppeld staat?

 

Zou je willen laten weten of mijn verwachtingen juist zijn?

 

Alvast bedankt!

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Hoi @Schiff01,

 

Afgelopen weken was ik op vakantie. Helaas heeft het daarom even geduurd voordat ik kon reageren.

 

In jouw voorbeeld ken je het recht 'Toegang tot HR Core Beaufort Online' toe aan iedereen met de rol 'administratief medewerker' op afdeling 'Afdeling P&O'.

 

Dat betekent dat iedereen die binnen de organisatiestructuur van HR Core Beaufort op de afdeling 'Afdeling P&O' de rol 'administratief medewerker' heeft toegang krijgt tot 'HR Core Beaufort Online'.

 

Heeft iemand de rol 'administratief medewerker' op een andere afdeling, bijvoorbeeld 'Communicatie'? En daarmee niet meer de rol op de afdeling 'Afdeling P&O'? Dan zal hij/zij inderdaad niet meer HR Core Beaufort Online kunnen opstarten.

 

Is dit het antwoord op je vraag? Hoor het graag. Als het duidelijk is kan je ook kiezen voor de knop 'Als oplossing accepteren'.

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @Schiff01 ,

 

Weet niet zeker of ik je vraag 100% goed begrijp. Maar in HR Core Beaufort leg je de roltoewijzing vast op basis van een 'persoonsnummer'. Of iemand uitdienst is bepaal je op basis van een datum uitdienst die is vastgelegd op 'dienstverband-niveau'. Het zal niet vaak voorkomen, maar het kan dus een aandachtspunt zijn om goed op te letten of iemand niet meerdere dienstverbanden heeft.

 

In dit geval is 'Youforce Reporting' denk ik het meest handige hulpmiddel. Daarin vind je al het standaard rapport 'Roltoewijzing':

RemcoteRonde_0-1686813267150.png

 

Daarin kan je zien wie er allemaal nog een actieve roltoewijzing heeft (einddatum is <leeg>). Die gegevens kan je combineren met de uitdienst gegevens om te controleren of je per-ongeluk bent vergeten een roltoewijzing af te sluiten van iemand die uitdienst is. De Youforce Reporting community heeft ook een heel actief forum. Misschien is er zelfs wel een collega beheerder die hiervoor al een standaard rapport heeft gebouwd.

 

Groet,

Remco te Ronde