Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Idle time / time-out in het algemeen verlaagd?

door Raymond_de_Rozario

Zie ook melding Re: Idle time Youforce Reporting weer verlaagd? - Visma Community. In het begin leek het erop dat je als gebruiker alleen binnen Youforce Reporting werd geplaagd door na  (ongeveer) 1,5 uur "niets" te doen weer opnieuw moest inloggen. Nu krijg ik vanuit meerdere hoeken de klacht dat ook binnen het "bureaublad" of Selfservice ook  na een tijd inactief geweest te zijn opnieuw moeten inloggen. Ook hier wordt 1,5 uur als veel te kort ervaren. Mensen werken niet alleen binnen Youforce.

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

16 ANTWOORDEN 16
Goedgekeurde oplossing
Sabine Koelewijn
VISMA

door Sabine Koelewijn

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Na aanleiding van jullie bericht op de community en meldingen via het Service Center zijn we dit verder gaan onderzoeken. We hebben de oorzaak gevonden en het werd inderdaad veroorzaakt door een aanpassing bij Visma|Raet. Wij hebben tijdens het ontwikkelen een aanpassing gedaan waardoor dit probleem is ontstaan. Inmiddels hebben we dit teruggedraaid en zou het allemaal wil goed moeten werken, onze excuses voor het ongemak. Zouden jullie dit kunnen bevestigen?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hoi @Sabine Koelewijn , bij deze ook mijn bevestiging dat het probleem is verholpen. Wanneer jullie dezelfde fix kunnen implementeren in de Youforce reporting omgeving n.a.v. post  Re: Idle time Youforce Reporting weer verlaagd? - Visma Community ben ik helemaal blij.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

ik heb vandaag nog geen problemen hiermee gehad, dus het lijkt te werken. 

Sander_Wismeier
CONTRIBUTOR ***

Ook hier geen problemen meer gehad sinds de aanpassing. Fijn dat dit is opgelost @Sabine 

@Sander_Wismeier en @Andrea de Bie - Hazelhof  bedankt voor de terugkoppeling! Zouden jullie mijn reactie dan als oplossing kunnen accepteren? 

Sander_Wismeier
CONTRIBUTOR ***

Hoi @Sabine Koelewijn , ja, jouw reactie is als oplossing geaccepteerd.

Fijne dag verder.

Sander

Esther Cobbins
CONTRIBUTOR ***

door Esther Cobbins

Ook wij ervaren dit sinds kort, ik heb diverse meldingen van gebruikers ontvangen. Ik ben het eens met @Rob99, we moeten weten hoe het precies werkt zodat we dit intern kunnen communiceren. 

Wim Boogaard
CHAMPION *

door Wim Boogaard

Zeer herkenbaar deze signalen, collega's. Intussen ben ik door Visma naar IT gestuurd, omdat het browser-gerelateerd zou zijn, maar ik geloof daar niets van. Ook aanpassingen in Java leiden niet tot minder time-out meldingen of 'frame-meldingen'. 

Komen deze plaatjes jullie bekend voor? 

 

WimBoogaard_0-1695205976416.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hoi @Wim Boogaard ,

 

Dit scherm komt mij niet bekend voor. Wij van onderstaande Edge Chromium versie

Raymond_de_Rozario_0-1695206631241.png

Bij ons is het deze browser of FireFox, anderen worden niet aangeboden/toegestaan. Het uitloggen van de sessies heeft m.i. niets te maken met de browserversie o.i.d. Voor je het weer gaan we met ons allen weer HAR bestanden aanmaken...


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

door Andrea de Bie - Hazelhof

Sinds ongeveer een week moeten wij ook opnieuw de authenticator gebruiken als we een tijdje niet in youforce gewerkt hebben en dan bijv. een andere module wil openen. Als ik dan de authenticator gebuikt hebt moet ik alsnog uitloggen (of wordt ik uitgelogd) om dan weer opnieuw in te loggen en dan hoef ik niet de authenticator te gebruiken. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Ik ben net een tijdje inactief geweest op mijn "bureaublad", aangezien ik met rapportages bezig was en informatie aan het lezen was op de community. Om een bepaalde actie uit te voeren klikte ik op de selfservice tegel. Hierna moest ik de authenticator code invoeren. Na de bevestiging kreeg onderstaande foutmelding

 

Raymond_de_Rozario_0-1695130914641.png

Na op F5 gedrukt te hebben kreeg ik het bureaublad er weer voor...


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Ik krijg een ander scherm te zien, maar ik zal de volgende keer ook eens F5 proberen.  

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

@Andrea de Bie - Hazelhof Zo heb ik het nog niet meegemaakt. Ik zal het in de gaten houden.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Bij ons was het zo dat men weer gebruik moest maken van de authenticator.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Sander_Wismeier
CONTRIBUTOR ***

Dat is bij ons ook het geval (heel vervelend) maar uit navraag bij VISMA bleek dat er aan hun kant niets was gewijzigd.

Nu ik dit topic lees, denk ik daar toch anders over en zal ik het weer aankaarten bij VISMA.

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Vanmorgen mogelijk ook bij ons  van een gebruiker een 'server error melding' gekregen die hiermee te maken kan hebben maar dit is nog niet helemaal zeker op dit moment. Het lijkt me handig om als beheerder te weten hoe het precies werkt met eventuele 'time-outs' per applicatie (onderdeel). Dan kunnen we er in elk geval duidelijk over communiceren naar de gebruikers want nu blijft het maar gissen zolang er onduidelijkheid is over de periode wanneer een 'time-out' op zal treden.