Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Idle time weer verlaagd?

door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen,

 

Het heeft een hele tijd goed gewerkt, maar voor mijn gevoel is het sinds vorige week/de overgang naar de nieuwe look-and-feel weer bar en boos met de idle time binnen het Youforce Portaal. Ik krijg het gevoel niet eens een uur wat anders te kunnen doen, en dan moet ik al met de authenticator inloggen. Wij werken nog via applicatieweergave. Ik heb het idee doordat alle applicaties op een apart tabblad worden geopend, de tijden bij elkaar worden opgeteld. Ik kan bijvoorbeeld een tijd in selfservice bezig zijn, maar dan schakel ik over naar reporting, of een van de opties onder beheer en dan krijg ik het authenticator scherm waarin ik de 6 cijferige code moet invoeren. Al een paar keer gehad dat ik een typefout heb gemaakt dat een soortgelijk scherm als onderstaande naar voren komt:

 

Raymond_de_Rozario_0-1702456777864.png

 

 

Ik kan dan wel een nieuwe code invoeren, maar kom dan op een pagina terecht waarop alleen de melding staat dat ik niet meer ben geautoriseerd. De enige oplossing is allen browservensters sluiten en opnieuw inloggen. Dit was voorheen niet zo.

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

9 ANTWOORDEN 9

door Sabine Koelewijn

Hoi @Raymond_de_Rozario en @Mathew Timmerman,

 

Voor de volledigheid hier ook nog even een update. We hebben een mogelijke oplossing gevonden en deze wordt vanavond na werkuren gereleased. We zullen jullie up to date houden in dit verstoringsartikel Opnieuw inloggen. 

Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***

door Mathew Timmerman

Bij onze organisatie herkennen we dit ook: ik moet geregeld opnieuw inloggen in de verschillende modules, zojuist nog in Self Service. Ik heb het idee dat dit soms al binnen een half uur na de laatste klik gebeurt.

 

Bij Youforce Reporting is het minder duidelijk dan bij andere modules, omdat je daar niet gevraagd wordt opnieuw in te loggen, maar je het alleen merkt aan dat klikken geen (gewenst) effect meer heeft. Als je een rapportage aan het bouwen was, kun je zo ver ik weet ook niet meer opslaan, dus ben je je werk kwijt. Alleen door opnieuw via Mijn Youforce te navigeren naar 'Youforce Reporting', kun je weer verder.

door Sabine Koelewijn

Goedemorgen @Raymond_de_Rozario

Wat vervelend dat je hier tegenaan loopt. Zelf ervaar ik dit probleem niet en ook mijn collega's hebben dit nog niet kunnen reproduceren. Zou je hiervoor een melding aan kunnen maken bij de Service Desk zodat we dit verder kunnen onderzoeken? Het zou ons enorm helpen als je de melding zo uitgebreid mogelijk maakt. Beschrijf daarom precies wanneer je deze melding krijgt, krijg je dit bij alle module of maar enkelen? Gebeurt dit alleen bij jou of heb je je collega's hier ook al over gehoord en zou je in dat geval ook de gebruikersnummers van jou en je collega's toe willen voegen? Welke browser gebruik je?  Alle extra informatie die je geeft helpt ons om dit probleem beter te begrijpen en geeft ons ook weer inzicht in hoe we dit eventueel kunnen reproduceren. 

 

Alvast bedankt! 

Hoi @Raymond_de_Rozario

Bedankt voor de uitgebreide informatie. Deze informatie heeft ons geholpen om dit verder te onderzoeken. Het team onderzoekt nu verder naar de oorzaak van het probleem en een mogelijke oplossing. We zullen je verder via het ticket op de hoogte houden. 

Hoi @Raymond_de_Rozario, Bij deze nog even dezelfde update als in het ticket, maar dan is iedereen ook gelijk op de hoogte. We zijn met onze leverancier in overleg om te kijken naar een oplossing, Voor het daadwerkelijk doorvoeren van de oplossing zijn we wel afhankelijk van de leverancier. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hallo @Sabine Koelewijn ,

 

Ik heb in mijn 4Me melding te horen gekregen dat de verstoring een impact classificatie medium heeft gekregen, aangezien

 

"De storing heeft een aanzienlijke invloed op de werkzaamheden binnen de organisatie van de opdrachtgever. Een alternatieve oplossing is misschien beschikbaar, al dan niet met enige beperkingen. "

 

Misschien dat jij vanuit jouw positie kan aangeven dat het niet alleen onze organisatie is maar meerdere. Aan mijn mede community leden wil ik vragen of iedereen die hetzelfde ervaart in ieder geval een kudo wil geven, en het liefst op dit bericht wil reageren. Misschien krijgen we op deze manier in ieder geval de impact omhoog, waardoor de prioriteit kan stijgen (P = U x I). 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Het is dus zo dat ik start in het beginscherm en dan meerdere tabbladen heb openstaan. soms ben ik een uur met een rapport bezig en moet dan iets controleren in selfservice of een van de andere modules. ik ga dan terug naar het tabblad, en als ik dan ergens klik, moet ik in de meeste gevallen weer opnieuw inloggen. dit kan ik een oude module als toegangsbeheer zijn of zenden en ontvangen, maar ook een nieuwe als autorisatiebeheer.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hallo @Sabine Koelewijn ik heb melding 41182407 aangemaakt in 4Me


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Goedemorgen @Sabine Koelewijn ,

 

Dan is er wel heel bijzonder dat jullie collega's bij BPO-FB (Tony Prummel, Martin Bijeman e.d.) dit wel ervaren. Bovenstaande fout krijg ik alleen als ik een foutieve code invoer, voor de rest moet ik mij gewoon weer opnieuw aanmelden... Meerdere keren per dag. Niet alleen ik maar ook mijn collega's


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden