Mijn Communities
Help

Mijn Youforce op mobiel

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Op een mobiele telefoon is Mijn Youforce momenteel niet te gebruiken. 

In landscape gaat het nog enigzins, maar anders komt het eruit te zien zoals hieronder.

Zijn er ontwikkelingen om dit beter zichtbaar te maken op de telefoon?

Screenshot_20230904_112528_Chrome.jpg

 

13 ANTWOORDEN 13
Goedgekeurde oplossing
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎06-12-2023 09:16 door Lotte v Dijk )

Hallo allemaal, 

Gisteravond heb ik rondom dit onderwerp een artikel geplaatst. Hierin neem ik jullie mee rondom het gebruik van Mijn youforce op mobiel en wat we eraan gaan doen. We hebben jullie feedback ontvangen en om die reden zullen we het gebruik op mobiel van Mijn Youforce gaan verbeteren. Lees het artikel voor meer informatie. 

Groeten Lotte

 

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

@Remco te Ronde ik sluit mij aan bij de opmerkingen inzake Mijn Youforce i.c.m. mobiele telefoon. Wij hebben een grote groep gebruikers in de flexpool. Die hebben veel wisselende diensten en hebben alleen een mobiele telefoon. Zij gebruikten Youforce en nu derhalve Mijn Youforce primair voor toegang tot Roosterplanning (C-Quential). Dit is gewoon nu niet werkbaar. Je verwijzing naar het gebruik van de app is in deze niet een oplossing aangezien Roosterplanning een applicatie is die je moet starten en geen proces.

Met de keuze van Visma | Raet om primair te focussen op gebruik met desktop gaat men  voorbij aan het bieden van een passende oplossing voor gebruikers met uitsluitend een mobiele telefoon. Wij hebben in Mijn Youforce ook gekozen voor procesweergave. Wellicht werkt MY beter op een mobiel in applicatieweergave maar dat is helaas niet individueel in te stellen.


Koen_Gerritsen
CONTRIBUTOR **

door Koen_Gerritsen

Goedemiddag @Remco te Ronde

 

Wij zouden dolgraag volledig gebruik willen maken van de YouForce app. Alleen kan de app nog niet de website versie van mijn.youforce vervangen. 

Merendeels van onze medewerkers (in de zorg) hebben geen laptop of pc en loggen net als bij @Tessa Tukker in op hun mobiel. 

Ik hoop dat er voor 1 december nog een mobielvriendelijke versie komt. 

Juliëtte Doesburg Smits
CONTRIBUTOR ***

@Remco te Ronde; Wij sluiten ons hier volledig bij aan! Ook het merendeels van onze zorgmedewerkers loggen in met hun mobiel omdat ze geen laptop of pc tot hun beschikking hebben. Wij hopen ook echt dat er voor 1 december een mobielsvriendelijke versie komt.

ArianneB
CHAMPION *

door ArianneB

@Remco te Ronde Op de posters voor Mijn Youforce om het onder de aandacht van werknemers te brengen staat een QR code. Dit is dus niet zinvol als het niet goed werkt op een mobiel.

door Remco te Ronde

Goedemiddag @ArianneB,

 

Als mijn informatie juist is dan zou de QR-code op de poster verwijzen naar een algemene uitleg video van Mijn Youforce. Maar als je de QR-code scant en je komt toch ergens anders uit wil je dat dan laten weten? Dan zal ik dat even laten nakijken.

Groet,

Remco te Ronde
ArianneB
CHAMPION *

door ArianneB

@Remco te Ronde dit was aan mij gemeld via een collega. Mijn excuses.

Blijkt idd een videofilmpje te zijn waarin gelijk gesproken wordt over Ping id terwijl dat helemaal niet wordt gebruikt.

dat roept bij werknemers gelijk vragen op. We zullen dus zelf de QR code eraf halen.

door Remco te Ronde

Hoi @ArianneB,

 

Je hebt gelijk. De QR code op de poster verwijst nu naar een filmpje die uit gaat van inloggen met PING. Mogelijk gebruiken jullie medewerkers SSO en is het filmpje daarom niet duidelijk.

 

Daarom heb ik met mijn collega's overlegd die de poster hebben ontworpen. Morgen in de loop van de dag wordt link die gekoppeld is aan de QR code op de poster vervangen door een pagina met meer algemene informatie.

 

Dus voordat je stickers over alle QR-codes plakt wacht nog even af. Probeer het morgen in de loop van de dag opnieuw. Hopelijk is de meer algemene pagina die dan opent logischer voor jullie medewerkers.

Groet,

Remco te Ronde
Tessa Tukker
CONTRIBUTOR ***

door Tessa Tukker

@Remco te Ronde Wat ik begrijp van de bovenstaande melding is dat er voorlopig geen prio wordt gegeven aan de weergave op een mobiel of ipad/tablet? Dit is wat ons betreft niet wenselijk.

Wij hebben tussen de 80-100 medewerker in de buitendienst die Youforce via hun mobiel benaderen, voorlopig gaan wij nog niet de app uitbreiden met declaraties indienen omdat wij met rekenbladen werken. 

door Remco te Ronde

Goedemiddag @Tessa Tukker,

 

Op dit moment werkt https://mijn.youforce.com/ grotendeels zogenaamd 'responsive'. Je kunt het zelf ervaren als je op je laptop/desktop je scherm kleiner maakt Mijn Youforce automatisch meebeweegt. In veel gevallen zal het daarom op een iPad/tablet goed werken. Maar hoe kleiner het scherm (zoals bij een mobiele telefoon) hoe moeilijker dat wordt.

 

Uit je reactie begrijp ik dat de genoemde 80/100 medewerkers een Self Service Declaratie Excel/Extended gewend zijn om in te vullen op een smartphone. Vermoedelijk ervaren jouw collega's dat nu ook als niet gebruiksvriendelijk. 

 

Ondanks mijn eerdere reactie (de Youforce app is bedoeld voor op je smartphone & Mijn Youforce voor op de laptop/desktop) zullen we intern analyseren wat er toch mogelijk is. Maar hou daarbij rekening dat veel functionaliteiten (of het nu Self Service Excel-declaraties, HR Core Beaufort or Rapportages zijn) niet ontworpen zijn voor kleine telefoonschermen en nooit fijn zullen werken op een mobiele telefoon.

 

Groet,

Remco te Ronde
MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

@Remco te Ronde 

 

Ik zie helaas nu pas dat Mijn.youforce niet goed werkt op een mobiel. Wij hebben veel medewerkers die geen laptop of computer tot hun beschikking hebben en alles met mobiel doen. De huidige "tegel" omgeving werkt wel goed op mobiel. We worden wel verplicht om 1 december over te stappen, en het liefst naar de omgeving zonder tegels, maar een goed werkend alternatief voor de mobiele gebruikers is er niet. De app daar zit nog geen verlof in dus dat is ook (nog) geen alternatief.

door Remco te Ronde

Goedemiddag @MdeBeer,

 

 We hebben jouw feedback en die van @Tessa Tukker gelezen. In de reactie hieronder aan Tessa heb ik nadere toelichting geven. Vanzelfsprekend geldt voor jouw feedback hetzelfde.

 

Ondanks mijn eerdere reactie (de Youforce app is bedoeld voor op je smartphone & Mijn Youforce voor op de laptop/desktop) zullen we intern analyseren wat er toch mogelijk is. Maar hou daarbij rekening dat veel functionaliteiten (of het nu Self Service Excel-declaraties, HR Core Beaufort or Rapportages zijn) niet ontworpen zijn voor kleine telefoonschermen en nooit fijn zullen werken op een mobiele telefoon.

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎13-10-2023 09:23 door Remco te Ronde VISMA )

Hoi @Bas Menken - Gemeente Leiden,

 

Via het forum wisselen veel beheerders kennis met elkaar uit. Erg leuk om te zien dat jij en de andere beheerders dit zo actief gebruiken. En natuurlijk lezen wij als Visma|Raet mee en proberen we te helpen als er vragen zijn.

 

Dit bericht van jou lijkt erg op je opmerking die je gaf in ''Mijn Youforce in combinatie met Single Sign On''. Mijn collega @Lotte v Dijk had daarin al een reactie gegeven. Maar inderdaad op dit moment zijn we ons er van bewust dat onze desktop applicatie Mijn Youforce mogelijk niet de optimale ervaring biedt op mobiele telefoons. Hoewel we plannen hebben om de responsiviteit in de toekomst te verbeteren, verwacht ik dit niet al op korte termijn te hebben doorgevoerd. De reden hiervoor is dat we voor Mijn Youforce voornamelijk focussen op het dekstop gebruik. 

 

Echter, voor de mobiele gebruikers hebben wij een mooie en gebruiksvriendelijke app ontwikkelt. Hierin geven we medewerkers en managers toegang tot de meest belangrijke taken om uit te voeren via hun mobiel, denk bijvoorbeeld aan het ziekmelden van je medewerker, het wijzigen van je adres gegevens of het indienen van een declaratie. Ik zou je willen aanraden om een kijkje te nemen op de community van de Youforce App om te zien wat er allemaal al beschikbaar is. Uiteindelijk zal misschien wel 80% van de processen die een medewerker/manager van de Gemeente Leiden doet via de Youforce app gedaan kunnen worden.

 

Denk bijvoorbeeld aan de recent toegevoegde functionaliteiten voor ''verzuim-taken'', ''inzicht in je eigen ziekteverzuim'', ''declareren conform wetgeving werkgebonden personenmobiliteit''  of je ''netto salaris berekenen''. Zeer binnenkort komen daar mogelijkheden bij om meer ''persoonsgegevens te wijzigen''. Daarnaast wordt er volop ontwikkeld aan ''verlof'', ''medewerker zichzelf ziek laten melden'' en ''VOG uploaden/declareren''.

 

Mijn Youforce zal dus de startplek zijn voor je laptop/desktop. Maar veel medewerkers/managers van Gemeente Leiden zullen de aankomende jaren ook steeds helemaal niet inloggen omdat ze veel al kunnen doen via de Youforce app.

Groet,

Remco te Ronde