Mijn Communities
Help
Angela Heins 1
CONTRIBUTOR **

Rollen gekoppeld in beaufore komen niet aan in portaalbeheer en andere applicaties

door Angela Heins 1

Gisteren diverse rollen aangemaakt in Beaufort, deze kan ik terug vinden in Autorisatiebeheer. In autorisatie beheer de applicaties en rechten toegevoegd.

 

Daarna medewerker in de organisatiestructuur de rechten gegeven voor deze rol en de OE's.

Daarna incidentele export TM en HSS aangemaakt en daarna nog Versturen export bestanden TM.

 

Vanochtend had ik verwacht dat dit dan allemaal door zou zijn gekomen in portaalbeheer, in selfservice als eindgebruiker, in personeelsdossier de rol, zodat ik deze kan inrichten.

 

Maar helaas dit is niet gebeurt. 

12 ANTWOORDEN 12
PJ Leenes
CONTRIBUTOR ***

door PJ Leenes

Rollen zijn inmiddels doorgekomen naar AB.

PJ Leenes
CONTRIBUTOR ***

door PJ Leenes

Ha Marcel,

Ik meng me ook even in deze draad...

Voor een eenduidige aansturing binnen autorisatiebeheer leun ik ook op aansturen vanuit HR Core d.m.v. rollen, HRM SA, HRM PA, HRM HR et cetera. In autorisatiebeheer (AB) heb ik een profiel HRM SA aangemaakt waarin ik de rechten heb opgenomen die voor de SA van belang zijn. Ik heb één medewerkster van de SA geautoriseerd voor álle actuele afdelingen.  De toekenning roltoewijzing voor deze medewerkster heb ik vanochtend (22 juni) toegekend en vervolgens functie 180122 gedraaid. Wat ik op dit moment constateer is dat de rechten niet "direct" doorwerken naar AB, dus ik vrees dat daar een vertraging op zit.

Heb jij nog iets vernomen op jouw ingediende call?

 

Hartelijke groet,

Peter

Angela Heins 1
CONTRIBUTOR **

door Angela Heins 1

@PJ Leenes ,

 

Nee, heb nog niets vernomen.

Angela Heins 1
CONTRIBUTOR **

door Angela Heins 1

@Marcel Bouman 

 

Heb er ook een call voor aangemaakt, helaas krijgt die lage prio! 

 

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

@Angela Heins 1  dan adviseer ik je om even te bellen met de Servicedesk en te verzoeken om een hogere prio. Ik lees namelijk dat @PJ Leenes hetzelfde ervaart, dus "de service is aangetast voor meerdere gebruikers" zoals Raet dit noemt. Dat verdient dat ook een hogere prio!

Angela Heins 1
CONTRIBUTOR **

door Angela Heins 1

@Marcel Bouman 

 

Heb ik gelijk dezelfde dag gedaan, helaas zonder resultaat. 

PJ Leenes
CONTRIBUTOR ***

door PJ Leenes

@Remco te Ronde @Marcel Bouman @Angela Heins 1 

Ik zal hiervoor óók een call indienen bij de servicedesk. Waar ik nog wel even op wil wijzen is dat er geen apart proces is t.a.v. het nieuwe Autorisatiebeheer. Ik zal mijn call dus bij Youforce "Ik wil iets melden" (?) vastleggen.

@Remco te Ronde , dit zou wel beter mogen in de callregistratie.

door Remco te Ronde

Hoi @PJ Leenes ,

Alle vragen/incidenten rondom Mijn Youforce, Autorisatiebeheer etc. worden allemaal behandeld via Youforce Portaal. Dus dat is de meest logische keuze bij het maken van een call.

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @Angela Heins 1 ,

 

Goed om te zien dat via het forum @Marcel Bouman zo actief met je meedenkt. Mijn eerste suggestie zou ook zijn om '180122 Export roltoewijz Youforce' te starten. Heb in het verleden wel eens gezien dat deze als "batch proces" slechts weinig ingepland staat (bijvoorbeeld wekelijks, of iedere dag om 18.00 uur). Terwijl andere organisaties het iedere 2 uur laten exporteren.

 

Mocht dat niet helpen dan zijn de suggesties van Marcel het analyseren waard. Maar ik heb er ook vertrouwen in dat je via het ticket de juiste hulp krijgt van mijn Visma | Raet collega's.

Groet,

Remco te Ronde
Angela Heins 1
CONTRIBUTOR **

door Angela Heins 1

@Remco te Ronde 

 

Dank dit heb ik al gedaan. Is iets wat ik de laatste maanden altijd al doe, daar ik merk dat het niet altijd meer vanzelf naar Portaal gaat.

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

Het lijkt dat je de juiste acties hebt uitgevoerd. Een paar vragen:

- heb je de medewerker de rol gegeven per de datum van gisteren (19-06) of in de toekomst?

- heb je al gecontroleerd in Historie roltoewijzingen of de rollen überhaupt wel in Youforce zijn geimporteerd bij die medewerker? 

- is deze medewerker juist aangestuurd vanuit Beaufort voor de betreffende modules in Youforce (rubrieken P050**)

- probeer het in Beaufort eens met de functie 180122 Export roltoewijz Youforce 

 

Meer aandachtspunten kan ik nu even niet bedenken. Mogelijk heb je hier iets aan. Succes!

Angela Heins 1
CONTRIBUTOR **

door Angela Heins 1

@Marcel Bouman 

 

Dank voor het meedenken, bovenstaand allemaal gedaan.