Mijn Communities
Help
Frans Bekkers
CHAMPION *

Salaris simulator

door Frans Bekkers

Wij hebben de Salaris simulator live gezet in Mijn Youforce.

Nu blijkt dat als iemand dit doet voor de maand december de werkgeversbijdrage ZKV en de uitbetaling IKB ook meegenomen wordt in de proefstrook. Dit geeft natuurlijk een vertekend beeld.

Hebben hier meerdere organisaties last van?

4 ANTWOORDEN 4
L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***

door L Weegenaar

Ook deze heb ik gehoord vanuit klanten welke een vertekend beeld geven op een proefberekening.

Medewerkers die in december een proef doen kunnen afhankelijk van de CAO (geen VVT) een EJU / IKB ontvangen in december met het gevolg dat hun salaris erg hoog oogt. Mijn inziens zou de medewerker enkel een beeld moeten krijgen van een pro forma op basis van het vaste salaris. 

Sermin
CONTRIBUTOR ***

door Sermin

Voor de salarissimulator wordt de functionaliteit van een online proefberekening gebruikt. Daarin wordt rekening gehouden met de inrichting op werkgeversniveau en de aansturing bij het dienstverband. Als je een proefproductie voor zo'n dienstverband doet, zal het IKB ook in december worden afgerekend, of bijvoorbeeld een eindejaarsuitkering in november of december worden uitbetaald. In een online proefberekening kan je dit als professional blokkeren. Als medewerker is die optie er niet.

Een aanpassing in de salarissimulator is dringend gewenst/noodzakelijk.

KdeBreuk
CONTRIBUTOR **

door KdeBreuk

Het blijkt dat het netto salaris inderdaad wordt berekend met EJU en uitruil. Dat zou je niet willen meenemen in een berekening voor het wijzigen van je salaris. Of iig een melding waarin staat dat dit is meegenomen. Het netto salaris komt op deze manier heel gunstig uit. 

Jeroen Coret Kennemerhart
CONTRIBUTOR ***

door Jeroen Coret Kennemerhart

Ja hebben wij hier ook last van. Ik heb van Visma|Raet begrepen dat zij bezig zijn om dit soort variabelen te onderdrukken voor deze berekening. Net zoals VT, EJU en uitruil reiskosten wil je die niet zien op een dergelijke proefstrook.